Aldi Süd stunt met pop-up bistro | RetailDetail

Aldi Süd stunt met pop-upbistro

Aldi Süd stunt met pop-upbistro
Foto: Aldi Süd

Vorige week opende Aldi Süd in Keulen een pop-uprestaurant waar klanten gerechten kunnen proeven die zijn bereid met producten uit de Aldi-schappen. De Duitse discounter wil zo zijn vers-competenties kracht bijzetten.

Voordelig dagmenu

De stunt kadert in de campagne ‘Einfach ist mehr’ die de prijs-kwaliteitverhouding van de discounter wil benadrukken. Omdat Aldi staat voor eenvoud, is er geen uitgebreide spijskaart, wel een driegangenmenu voor 7,99 euro. Bij het hoofdgerecht krijgen klanten de keuze vis, vlees of een vegetarische schotel.  Alle ingrediënten komen uit het Aldi-assortiment. 

 

Het restaurant wil een "ontmoetingsplek zijn waar jong en oud kunnen kennismaken met de kwaliteit van de Aldi-producten", zegt marketingdirecteur Sandra Sibylle Schoofs van Aldi Süd in een persbericht. De mobiele bistro werd ondergebracht in acht scheepscontainers en is voorzien van een dakterras. De inrichting is ‘urban’, met vintagemeubilair. Het restaurant zal gedurende drie maanden dagelijks van 11u tot 21u geopend blijven in Keulen, en maakt dan een tournée langs andere locaties in Duitsland.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.