Aldi Süd stunt met pop-up bistro | RetailDetail

Aldi Süd stunt met pop-upbistro

Aldi Süd stunt met pop-upbistro
Foto: Aldi Süd

Vorige week opende Aldi Süd in Keulen een pop-uprestaurant waar klanten gerechten kunnen proeven die zijn bereid met producten uit de Aldi-schappen. De Duitse discounter wil zo zijn vers-competenties kracht bijzetten.

Voordelig dagmenu

De stunt kadert in de campagne ‘Einfach ist mehr’ die de prijs-kwaliteitverhouding van de discounter wil benadrukken. Omdat Aldi staat voor eenvoud, is er geen uitgebreide spijskaart, wel een driegangenmenu voor 7,99 euro. Bij het hoofdgerecht krijgen klanten de keuze vis, vlees of een vegetarische schotel.  Alle ingrediënten komen uit het Aldi-assortiment. 

 

Het restaurant wil een "ontmoetingsplek zijn waar jong en oud kunnen kennismaken met de kwaliteit van de Aldi-producten", zegt marketingdirecteur Sandra Sibylle Schoofs van Aldi Süd in een persbericht. De mobiele bistro werd ondergebracht in acht scheepscontainers en is voorzien van een dakterras. De inrichting is ‘urban’, met vintagemeubilair. Het restaurant zal gedurende drie maanden dagelijks van 11u tot 21u geopend blijven in Keulen, en maakt dan een tournée langs andere locaties in Duitsland.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.