Aldi test nieuw format in Apeldoorn

Aldi test nieuw format in Apeldoorn

Discounter Aldi heeft afgelopen week in Apeldoorn in alle stilte een winkel geopend die zeer sterk afwijkt van de bestaande formule zoals die in Nederland wordt gebruikt. Zo zijn alle versgroepen bijeengebracht vlak voor de kassa's. De winkel vertoont grote overeenkomsten met het testfiliaal dat Aldi recent opende in het Belgische Gent.

De vernieuwde Aldi ging afgelopen vrijdag open aan de Hofstraat in Apeldoorn. De nieuwe winkel wijkt wel op een aantal punten af van de test in Gent: zo wordt het vernieuwde logo nog niet toegepast en ontbreekt de broodbakmachine voor kleinbrood. Daarnaast zijn ook de grote foto's van producten aan de muren afwezig.

Wel zijn er nieuwe typen vloertegels, prijsrails, schappen en draadmanden. Ook het lichtplan is nieuw, inclusief de toepassing van plafondspotjes op de cosmetica-afdeling. De Aldidirectie wil op geen enkele manier ingaan op de opening van de winkel en ook niets zeggen over de status van de proef of de vraag wanneer deze wordt uitgerold.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Picnic bouwt nieuw distributiecentrum in Utrecht

15/08/2017

Websupermarkt Picnic start met de bouw van een nieuw distributiecentrum op industrieterrein lage Weide in Utrecht. Dat moet een aanzet geven naar verdere landelijke uitbreiding.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Back to top