Aldi test nieuw format in Apeldoorn | RetailDetail

Aldi test nieuw format in Apeldoorn

Aldi test nieuw format in Apeldoorn

Discounter Aldi heeft afgelopen week in Apeldoorn in alle stilte een winkel geopend die zeer sterk afwijkt van de bestaande formule zoals die in Nederland wordt gebruikt. Zo zijn alle versgroepen bijeengebracht vlak voor de kassa's. De winkel vertoont grote overeenkomsten met het testfiliaal dat Aldi recent opende in het Belgische Gent.

De vernieuwde Aldi ging afgelopen vrijdag open aan de Hofstraat in Apeldoorn. De nieuwe winkel wijkt wel op een aantal punten af van de test in Gent: zo wordt het vernieuwde logo nog niet toegepast en ontbreekt de broodbakmachine voor kleinbrood. Daarnaast zijn ook de grote foto's van producten aan de muren afwezig.

Wel zijn er nieuwe typen vloertegels, prijsrails, schappen en draadmanden. Ook het lichtplan is nieuw, inclusief de toepassing van plafondspotjes op de cosmetica-afdeling. De Aldidirectie wil op geen enkele manier ingaan op de opening van de winkel en ook niets zeggen over de status van de proef of de vraag wanneer deze wordt uitgerold.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.