Aldi test nieuw format in Apeldoorn | RetailDetail

Aldi test nieuw format in Apeldoorn

Aldi test nieuw format in Apeldoorn

Discounter Aldi heeft afgelopen week in Apeldoorn in alle stilte een winkel geopend die zeer sterk afwijkt van de bestaande formule zoals die in Nederland wordt gebruikt. Zo zijn alle versgroepen bijeengebracht vlak voor de kassa's. De winkel vertoont grote overeenkomsten met het testfiliaal dat Aldi recent opende in het Belgische Gent.

De vernieuwde Aldi ging afgelopen vrijdag open aan de Hofstraat in Apeldoorn. De nieuwe winkel wijkt wel op een aantal punten af van de test in Gent: zo wordt het vernieuwde logo nog niet toegepast en ontbreekt de broodbakmachine voor kleinbrood. Daarnaast zijn ook de grote foto's van producten aan de muren afwezig.

Wel zijn er nieuwe typen vloertegels, prijsrails, schappen en draadmanden. Ook het lichtplan is nieuw, inclusief de toepassing van plafondspotjes op de cosmetica-afdeling. De Aldidirectie wil op geen enkele manier ingaan op de opening van de winkel en ook niets zeggen over de status van de proef of de vraag wanneer deze wordt uitgerold.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.