Aldi verkoopt meubelcollectie in Australië | RetailDetail

Aldi verkoopt meubelcollectie in Australië

Aldi verkoopt meubelcollectie in Australië

De Duitse discounter Aldi lanceert in Australië een eigen meubelcollectie. Bij de meubels zitten ook enkele replica’s van bekende designermeubels, die door Aldi verkocht worden tegen een fractie van de prijs.

Tijdelijke collectie

Met Aldi’s Designer Living Room Range brengt Aldi een reeks meubels op de markt tegen een betaalbare prijs. Het verkoopt voortaan stoelen, vloerlampen, tv-kasten en kasten. Daarbij wordt vaak teruggegrepen naar bekende designermeubels, waarbij de versies van Aldi tien tot twintig keer goedkoper worden verkocht.

 

Analisten stellen alvast dat Ikea zich zorgen mag maken als Aldi besluit om stevig in te zetten op de verkoop van meubels. Voorlopig lijkt het er echter op dat de verkoop van meubels geplaatst mag worden in de categorie van tijdelijke collecties, die Aldi wel vaker op de markt brengt en die al meermaals een stormloop hebben veroorzaakt.

 

Voorlopig zijn de meubelcollecties enkel in Australië te vinden. Het is nog niet geweten of ze later ook in andere landen verkocht zullen worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.