Aldi voert voor het eerst nationale reclamecampagne | RetailDetail

Aldi voert voor het eerst nationale reclamecampagne

Aldi voert voor het eerst nationale reclamecampagne
Shutterstock

Aldi lanceert - voor het eerst in België - een grote nationale reclamecampagne. Om alles in goede banen te leiden heeft het bedrijf sinds 1 september ook een nieuwe woordvoerder.

Smaaktest

De nieuwe campagne legt de focus op twaalf producten van Aldi, die bij een reeks onafhankelijke smaaktesten deze zomer goed naar voor kwamen. Aldi voerde die testen uit bij meer dan duizend consumenten, en zag dat zijn eigen producten even goed scoorden als de grote A-merken. In totaal werden 32 van de populairste producten van Aldi getest.

 

“Voor Aldi zijn deze resultaten geen verrassing”, reageert marketing- en communicatiedirecteur Isabel Henderick. “Voor elk van de meer dan 6.000 Aldi-medewerkers staat kwaliteit centraal. Aldi kijkt niet op een inspanning meer of minder als het op kwaliteit aankomt. Al jaren claimen we kwalitatieve producten aan te bieden tegen lage prijzen.”

 

Lage prijs, maar hoge kwaliteit

Om die kwaliteit onder de aandacht te brengen, lanceert Aldi dus nu een grote reclamecampagne. Die wordt gevoerd via interne kanalen, zoals de winkels en de eigen website, maar ook door middel van radio- en tv-spots, affichage in het straatbeeld en reclame online en in de krant. Bovendien zijn de resultaten van de smaaktesten vanaf 9 oktober te vinden op de website van Aldi.

 

“Aldi wil zijn klanten duidelijk maken wat ze van de Aldi-producten mogen verwachten. Naast de gekende lage prijs is dat een heel hoge kwaliteit, vergelijkbaar met die van de bekende merken”, zegt Henderick.

 

Om alles in goede banen te leiden, heeft Aldi sinds 1 september Dieter Snoeck in dienst. Die kwam over van De Tijd en is voortaan de communicatiemanager bij de Duitse discounter in België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.