Aldi wil winkels openen in China | RetailDetail

Aldi wil winkels openen in China

Aldi wil winkels openen in China
Shutterstock

Aldi is al een jaar online actief in China, maar de Duitse discounter heeft nu ook plannen om fysieke winkels te openen in het land. Binnen enkele jaren moeten er vijftig vestigingen te vinden zijn.

 

Drie jaar

De winkels moeten in de regio rond Shanghai komen en Aldi zal daar dan ook een nieuw distributiecentrum openen om de winkels te kunnen bevoorraden, schrijft het Duitse Lebensmittel Zeitung. Om de expansie naar China voor te bereiden is Aldi al op zoek naar Chinese managers die reeds ervaring hebben voor andere Europese retailers. Volgens experts zou Aldi maximaal drie jaar nodig hebben om de vijftig vestigingen neer te poten in China.

 

Aldi startte een jaar geleden met een webshop op Tmall, waar het een beperkt aantal producten van de huismerken aanbiedt op de Chinese markt. In de nieuwe winkels wil het volgens Lebensmittel Zeitung ook lokale merken aanbieden. De Chinese webshop wordt overigens voorlopig nog bevoorraad vanuit Australië, waar de keten al enkele honderden winkels heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.