Alpro creëert 130 nieuwe banen in Wevelgem | RetailDetail

Alpro creëert 130 nieuwe banen in Wevelgem

Alpro creëert 130 nieuwe banen in Wevelgem
Alpro

Alpro gaat voor zijn site in Wevelgem op zoek naar 133 nieuwe werknemers. Dat is het gevolg van de fikse investeringen die het voedingsbedrijf de voorbije jaren deed in Wevelgem: onlangs pompte het nog 40 miljoen euro in de site.

 

Productiecapaciteit verdubbeld

Alpro investeerde de voorbije vijf jaar 350 miljoen euro in de expansie van het bedrijf, waarvan 250 miljoen euro in Wevelgem. Daarbij verdubbelde de productiecapaciteit op de site en kwamen er 320 nieuwe banen bij. Na een recente investering van 40 miljoen in een nieuw magazijn en een innovatiecentrum is Alpro nu dus op zoek naar 133 nieuwe werknemers. “Een hele uitdaging, zeker gezien de arbeidskrapte in de regio”, zei algemeen directeur Sven Lamote aan De Tijd bij de officiële opening: “We zijn een aantrekkelijke werkgever en voorzien zelf in een opleiding van 6 maanden. Voor iedereen, van schoolverlaters tot hoogopgeleiden, hebben we plaats.”

 

De uitbreiding bestaat uit een nieuw magazijn, waar ruimte is voor 30.000 paletten, en een innovatiecentrum van 1.445 m² met een testkeuken, een proefruimte en een onderzoekslaboratorium.

 

“We willen ook de samenwerking aangaan met universiteiten. Ons innovatiecentrum biedt ruimte aan jonge studenten om hier nieuwe producten te ontwikkelen, te testen en te produceren”, aldus Lamote. “Zo hebben we onlangs een plantaardig ijsassortiment gelanceerd. Dat is hier ontwikkeld en gemaakt.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.