Alpro gaat fiks investeren in 2016 | RetailDetail

Alpro gaat fiks investeren in 2016

Alpro gaat fiks investeren in 2016

Het voedingsbedrijf Alpro ziet de markt voor plantaardige drinks en voedingsproducten verder groeien en heeft daarom besloten om fiks te investeren dit jaar. Daarbij zullen er opnieuw 160 nieuwe jobs gecreëerd worden.

 

Nieuwe productielijnen

Alpro investeerde in 2015 al 80 miljoen euro en creëerde daarbij 200 nieuwe jobs. Die investeringen worden dit jaar nog verder opgetrokken naar 115 miljoen euro. Daarvan zal 80 miljoen euro geïnvesteerd worden in België.

 

“Wij investeren onder meer in nieuwe productielijnen, nieuwe verpakkingslijnen, in de opbouw van een volledig geautomatiseerde magazijn en in andere logistieke verbeteringen. Hierdoor zal de totale productiecapaciteit met 25% stijgen”, aldus Bernard Deryckere, CEO van Alpro.

 

Door de investeringen zal het aantal jobs bij Alpro tussen 2012 en 2016 met maar liefst 80 procent gestegen zijn. Eind 2016 zullen er in totaal 1.270 werknemers aan de slag zijn bij Alpro.

 

“We zijn zeer trots dat we voor het derde jaar op rij in België 130 extra mensen een kwalitatieve job kunnen aanbieden in een bedrijf dat blijft innoveren en voorloper is op het vlak van lekkere, plantaardige voeding. Het is een privilege te kunnen zeggen dat we door onze exponentiële groeijaar na jaar op zoek gaan naar kwalitatief geschoolde en gepassioneerde personeelsleden, die oog hebben voor gezonde voeding en duurzame ontwikkeling. We investeren in een groene toekomst,” voegt Bernard Deryckere eraan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.