Alvo in Herenthout moet mogelijk verdwijnen | RetailDetail

Alvo in Herenthout moet mogelijk verdwijnen

Alvo in Herenthout moet mogelijk verdwijnen

Alvo Supermarkt Poelmans in Herenthout moet mogelijk plaats ruimen voor een bouwproject met 74 appartementen. De huidige eigenaars willen de winkel wel overgeven, maar hebben momenteel nog geen gegadigde gevonden.

Geen overname Albert Heijn

Nochtans werd in 2014 al aangekondigd dat de winkel werd overgenomen door Albert Heijn en toen was het de bedoeling dat de supermarkt snel zou worden omgebouwd naar het Nederlandse concept. "Er is de laatste tijd nogal veel concurrentie bij gekomen en dit is de beste oplossing voor het personeel. Er zijn in Nijlen zoveel supermarkten dat de markt verzadigd is. We blikken terug op een mooie tijd en eindigen in schoonheid”, zei zaakvoerder Nick Poelmans daar toen over. Die overname is er echter nooit gekomen en vanwege de fusie met Delhaize, dat in Herenthout al een vestiging had, is dat plan helemaal van de tafel geveegd.

 

Op 1 maart sluit Alvo Supermarkt Poelmans alvast de deuren. Wat daarna met de winkel gebeurt, is nog niet geweten. Een deel van het personeel kan alvast aan de slag in speelgoedwinkel Happyland in Herenthout. Als er geen overnemer wordt gevonden voor de supermarkt, dan gaat die onherroepelijk tegen de vlakte en komt er mogelijk een bouwproject met 74 appartement op dezelfde locatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.