Alvo in Neerpelt sluit alweer de deuren | RetailDetail

Alvo in Neerpelt sluit alweer de deuren

Alvo in Neerpelt sluit alweer de deuren

Amper twee maanden nadat Alvo in Neerpelt de deuren opende, is besloten om de winkel opnieuw te sluiten. Volgens Alvo kan de supermarkt niet opboksen tegen de andere discountformules in de regio.

Investering van 5,5 miljoen euro

Volgens de directie was de situatie drie jaar geleden, toen de beslissing werd genomen om in Neerpelt te openen, volledig anders. Sindsdien zijn er onder andere vestigingen van Aldi en Albert Heijn geopend in de buurt. Alvo had nochtans een investering van 5,5 miljoen euro gedaan om de winkel neer te poten.

 

“We hadden ook ons imago tegen, de winkel was te mooi. De perceptie was dat hij ook te duur was, maar we hanteerden dezelfde prijzen als Colruyt, alleen zagen de mensen dat niet”, zegt winkeluitbater Wouter Verhoeven aan internetgazet.be. Om dat imago te veranderen zou er nog eens een jaar geïnvesteerd moeten worden en dat was niet rendabel.

 

Bij de sluiting van de winkel zullen geen ontslagen vallen. Al het personeel dat in Neerpelt aan de slag was, kan in een andere vestiging van de keten aan de slag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.