Alvo in Neerpelt sluit alweer de deuren | RetailDetail

Alvo in Neerpelt sluit alweer de deuren

Alvo in Neerpelt sluit alweer de deuren

Amper twee maanden nadat Alvo in Neerpelt de deuren opende, is besloten om de winkel opnieuw te sluiten. Volgens Alvo kan de supermarkt niet opboksen tegen de andere discountformules in de regio.

Investering van 5,5 miljoen euro

Volgens de directie was de situatie drie jaar geleden, toen de beslissing werd genomen om in Neerpelt te openen, volledig anders. Sindsdien zijn er onder andere vestigingen van Aldi en Albert Heijn geopend in de buurt. Alvo had nochtans een investering van 5,5 miljoen euro gedaan om de winkel neer te poten.

 

“We hadden ook ons imago tegen, de winkel was te mooi. De perceptie was dat hij ook te duur was, maar we hanteerden dezelfde prijzen als Colruyt, alleen zagen de mensen dat niet”, zegt winkeluitbater Wouter Verhoeven aan internetgazet.be. Om dat imago te veranderen zou er nog eens een jaar geïnvesteerd moeten worden en dat was niet rendabel.

 

Bij de sluiting van de winkel zullen geen ontslagen vallen. Al het personeel dat in Neerpelt aan de slag was, kan in een andere vestiging van de keten aan de slag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.