Alvo opent buurtsupermarkt volgens nieuw concept in Neerpelt | RetailDetail

Alvo opent buurtsupermarkt volgens nieuw concept in Neerpelt

Alvo opent buurtsupermarkt volgens nieuw concept in Neerpelt

Supermarktketen Alvo heeft in Neerpelt een nieuwe buurtsupermarkt geopend volgens een nieuw concept. Met het nieuwe concept wil Alvo zich onderscheiden van discounters zoals Aldi, Lidl en Colruyt.

Versmarkt met verschillende winkels

Het concept van de nieuwe vestiging baseert zich op een versmarkt, waarbij verschillende winkels worden samengebracht binnen het kaderwerk van een supermarkt. "We hebben bijzonder lang gebrainstormd over het concept van deze nieuwe winkel. Ook in de andere Limburgse Alvo-winkels in Kortessem, Peer, Tessenderlo, Zonhoven en Heusden-Zolder ligt het accent op vers, maar hier wilden we nog een stap verder gaan.”

 

Klanten die de winkel bezoeken zullen doorheen de supermarkt verschillende winkels vinden, zoals een groente- en fruitwinkel, een bakker en een winkel met meer dan 350 streekproducten. Ook de inrichting van de winkel werd anders aangepakt, met de focus op veel ruimte, licht en warmte. Na de versmarkt biedt Alvo in Neerpelt ook het traditionele aanbod van een supermarkt aan. Dat doet het op een totale oppervlakte van 1.800 m².

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.