Amazon en Monoprix gaan samenwerken | RetailDetail

Amazon en Monoprix gaan samenwerken

Amazon en Monoprix gaan samenwerken
Shutterstock

Amazon maakt in Frankrijk een grote stap voorwaarts dankzij een nieuwe samenwerking met het Franse Monoprix. Een groot assortiment van de keten zal binnenkort beschikbaar worden voor abonnees van Amazon Prime Now.

 

Grote stap

Volgens de nieuwe overeenkomst krijgt Monoprix bij Amazon Frankrijk een eigen portaal, waar abonnees van Prime Now hun aankopen kunnen doen. Die worden dan binnen twee uur gratis aan de deur geleverd. Voor levering binnen het uur geldt een meerkost van 5,90 euro.

 

Het aanbod van Monoprix bij Amazon zal tussen 5.000 en 10.000 producten bevatten en zal (voorlopig) enkel beschikbaar zijn in Parijs. De prijzen worden vastgesteld door Monoprix en de bestellingen worden ook voorbereid in de eigen winkels. Amazon handelt vervolgens de levering af. De nieuwe service moet ergens in de tweede helft van het jaar van start gaan.

 

Voor Amazon betekent de samenwerking een grote stap in Frankrijk. Het was immers al langer op zoek naar een manier om op een voordelige manier een groot assortiment voeding aan te bieden aan zijn klanten. In Spanje heeft het op dat vlak een samenwerking met Dia en in het Verenigd Koninkrijk met Morrisons.

 

Monoprix wil met de samenwerking dan weer het aantal mogelijke leveropties uitbreiden. Het Franse bedrijf zette in 2013 trouwens al de eerste voorzichtige stappen op Amazon, toen het de webshop gebruikte als uitstalraam voor het eigen kledingaanbod.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.