Amazon en Monoprix gaan samenwerken | RetailDetail

Amazon en Monoprix gaan samenwerken

Amazon en Monoprix gaan samenwerken
Shutterstock

Amazon maakt in Frankrijk een grote stap voorwaarts dankzij een nieuwe samenwerking met het Franse Monoprix. Een groot assortiment van de keten zal binnenkort beschikbaar worden voor abonnees van Amazon Prime Now.

 

Grote stap

Volgens de nieuwe overeenkomst krijgt Monoprix bij Amazon Frankrijk een eigen portaal, waar abonnees van Prime Now hun aankopen kunnen doen. Die worden dan binnen twee uur gratis aan de deur geleverd. Voor levering binnen het uur geldt een meerkost van 5,90 euro.

 

Het aanbod van Monoprix bij Amazon zal tussen 5.000 en 10.000 producten bevatten en zal (voorlopig) enkel beschikbaar zijn in Parijs. De prijzen worden vastgesteld door Monoprix en de bestellingen worden ook voorbereid in de eigen winkels. Amazon handelt vervolgens de levering af. De nieuwe service moet ergens in de tweede helft van het jaar van start gaan.

 

Voor Amazon betekent de samenwerking een grote stap in Frankrijk. Het was immers al langer op zoek naar een manier om op een voordelige manier een groot assortiment voeding aan te bieden aan zijn klanten. In Spanje heeft het op dat vlak een samenwerking met Dia en in het Verenigd Koninkrijk met Morrisons.

 

Monoprix wil met de samenwerking dan weer het aantal mogelijke leveropties uitbreiden. Het Franse bedrijf zette in 2013 trouwens al de eerste voorzichtige stappen op Amazon, toen het de webshop gebruikte als uitstalraam voor het eigen kledingaanbod.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.