Amazon Fresh van start in Duitsland | RetailDetail

Amazon Fresh van start in Duitsland

Amazon Fresh van start in Duitsland

Amazon is in Duitsland van start gegaan met zijn online supermarkt Amazon Fresh. Voorlopig wordt er enkel nog maar geleverd in Berlijn en Potsdam, maar in de toekomst moet ook de rest van het land de service krijgen.

85.000 producten

Na enkele weken van speculatie over de Duitse start van Amazon Fresh heeft nu toch Amazon het nieuws bevestigd dat het in delen van Berlijn en Potsdam van start gaat met de dienst. Amazon Fresh zal bij de start ongeveer 85.000 verschillende producten aanbieden, waardoor het assortiment een stuk groter is dan de gemiddelde supermarkt.

 

Daarvoor werkt Amazon ook samen met een aantal lokale ondernemingen, zoals koffiebranderij Sagers en chocolademaker Rausch: ook hun producten worden opgenomen in het assortiment. Voor de verkoop van huismerken wordt dan weer samengewerkt met supermarktketen Tegut, die ook al producten levert voor Amazon Pantry in Duitsland.

 

Levering met DHL

Eerder was al bekend gemaakt dat Amazon niet zelf de leveringen zou doen, maar gaat samenwerken met DHL. Dat pakjesbedrijf wordt in Duitsland de exclusieve logistieke partner voor Amazon Fresh.

 

De komende maanden zal de dienst op basis van de interesse van de klant verder worden uitgebreid. München wordt genoemd als een volgende optie: daar werkt Amazon al een tijdje aan een logistiek centrum en kunnen Prime-abonnees al een tijdje een kleine selectie verse producten bestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

Media Markt boet voor Metro en voor Turkije

14/08/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, stagneerde in het voorbije kwartaal. De elektronicagroep moet op de beurs ook boeten voor de aandelendip bij Metro, de holding waarvan het vorig jaar afsplitste, en bezorgdheden om de Turkse expansie.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.