Amazon gaat maaltijden aan huis leveren in Londen

Amazon gaat maaltijden aan huis leveren in Londen

Amazon gaat maaltijden aan huis leveren in Londen

Amazon gaat in Londen bestellingen van restaurants aan huis leveren voor abonnees van Amazon Prime Now. Het wordt zo een nieuwe speler op een markt die al zeer competitief is, met spelers als Deliveroo en Just Eat.

Levering binnen het uur

Klanten van Prime in bepaalde gebieden van Londen zullen maaltijden kunnen bestellen bij ketens als Baltic Restaurant, Crazy Bear, Archipelago en Benares. Daarvoor moeten ze wel gebruik maken van de Prime Now app.

 

“Londen biedt de beste keukens van over heel de wereld, dus we zijn verheugd dat klanten van Amazon Prime nu kunnen genieten van het eten van hun favoriete restaurants via de ultrasnelle Amazon Prime Now-service”, zegt Al Wilkinson, hoofd van Amazon Restaurants in het Verenigd Koninkrijk. Hij voegt er aan toe dat de deelnemende restaurants zorgvuldig werden gekozen door zijn bedrijf.

 

Londen is niet de eerste stad waar Amazon maaltijden aan huis levert: in september 2015 lanceerde het de dienst al in thuisbasis Seattle en later volgden ook nog New York, Dallas, San Francisco, Los Angeles, Chicago, San Diego, Austin, Atlanta, Miami, Baltimore en Portland. Het is dus wel de eerste keer dat het bedrijf de dienst buiten de Verenigde Staten lanceert.

 

Net als met andere bestellingen via Prime Now belooft Amazon alle maaltijden binnen het uur te leveren. De gemiddelde levertijd is momenteel 45 minuten, meldt het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.