Amazon gaat maaltijden aan huis leveren in Londen

Amazon gaat maaltijden aan huis leveren in Londen

Amazon gaat maaltijden aan huis leveren in Londen

Amazon gaat in Londen bestellingen van restaurants aan huis leveren voor abonnees van Amazon Prime Now. Het wordt zo een nieuwe speler op een markt die al zeer competitief is, met spelers als Deliveroo en Just Eat.

Levering binnen het uur

Klanten van Prime in bepaalde gebieden van Londen zullen maaltijden kunnen bestellen bij ketens als Baltic Restaurant, Crazy Bear, Archipelago en Benares. Daarvoor moeten ze wel gebruik maken van de Prime Now app.

 

“Londen biedt de beste keukens van over heel de wereld, dus we zijn verheugd dat klanten van Amazon Prime nu kunnen genieten van het eten van hun favoriete restaurants via de ultrasnelle Amazon Prime Now-service”, zegt Al Wilkinson, hoofd van Amazon Restaurants in het Verenigd Koninkrijk. Hij voegt er aan toe dat de deelnemende restaurants zorgvuldig werden gekozen door zijn bedrijf.

 

Londen is niet de eerste stad waar Amazon maaltijden aan huis levert: in september 2015 lanceerde het de dienst al in thuisbasis Seattle en later volgden ook nog New York, Dallas, San Francisco, Los Angeles, Chicago, San Diego, Austin, Atlanta, Miami, Baltimore en Portland. Het is dus wel de eerste keer dat het bedrijf de dienst buiten de Verenigde Staten lanceert.

 

Net als met andere bestellingen via Prime Now belooft Amazon alle maaltijden binnen het uur te leveren. De gemiddelde levertijd is momenteel 45 minuten, meldt het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.