Amazon komt snel met eigen huismerken voor food | RetailDetail

Amazon komt snel met eigen huismerken voor food

Amazon komt snel met eigen huismerken voor food

De Amerikaanse online retailer Amazon gaat in één van de komende weken op de proppen komen met eigen huismerken voor voedingsproducten. Het is de eerste keer dat Amazon eigen merken lanceert in de foodsector.

 

Lucratieve markt

Amazon werkt al verschillende jaren aan de ontwikkeling van de eigen merken en volgens bronnen staat het nu dicht bij de lancering van een aantal huismerken voor voedingsproducten. Dat schrijft de Wall Street Journal. Zo zou het onder andere thee, koffie, babyvoeding en noten gaan verkopen, maar ook eigen luiers en wasmiddelen. De eerste producten moeten nog voor het einde van volgende maand online verschijnen.

 

De markt voor huismerken is dan ook bijzonder lucratief. In de Verenigde Staten haalden ze in 2015 een omzet van 118,4 miljard dollar (104,5 miljard euro), een stijging van 2,2 miljard dollar (1,9 miljard euro) ten opzichte van een jaar eerder. Amazon mikt bovendien op markten die een hogere winstmarge beloven.

 

De huismerken zullen wel niet onmiddellijk voor iedereen beschikbaar zijn. Enkel Amazon Prime-abonnees zouden de kans krijgen om ze aan te kopen. Ondertussen zouden er al meer dan 50 miljoen bezoekers van Amazon over zo’n abonnement beschikken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.