Amazon komt snel met eigen huismerken voor food | RetailDetail

Amazon komt snel met eigen huismerken voor food

Amazon komt snel met eigen huismerken voor food

De Amerikaanse online retailer Amazon gaat in één van de komende weken op de proppen komen met eigen huismerken voor voedingsproducten. Het is de eerste keer dat Amazon eigen merken lanceert in de foodsector.

 

Lucratieve markt

Amazon werkt al verschillende jaren aan de ontwikkeling van de eigen merken en volgens bronnen staat het nu dicht bij de lancering van een aantal huismerken voor voedingsproducten. Dat schrijft de Wall Street Journal. Zo zou het onder andere thee, koffie, babyvoeding en noten gaan verkopen, maar ook eigen luiers en wasmiddelen. De eerste producten moeten nog voor het einde van volgende maand online verschijnen.

 

De markt voor huismerken is dan ook bijzonder lucratief. In de Verenigde Staten haalden ze in 2015 een omzet van 118,4 miljard dollar (104,5 miljard euro), een stijging van 2,2 miljard dollar (1,9 miljard euro) ten opzichte van een jaar eerder. Amazon mikt bovendien op markten die een hogere winstmarge beloven.

 

De huismerken zullen wel niet onmiddellijk voor iedereen beschikbaar zijn. Enkel Amazon Prime-abonnees zouden de kans krijgen om ze aan te kopen. Ondertussen zouden er al meer dan 50 miljoen bezoekers van Amazon over zo’n abonnement beschikken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel.