Amazon komt snel met eigen huismerken voor food | RetailDetail

Amazon komt snel met eigen huismerken voor food

Amazon komt snel met eigen huismerken voor food

De Amerikaanse online retailer Amazon gaat in één van de komende weken op de proppen komen met eigen huismerken voor voedingsproducten. Het is de eerste keer dat Amazon eigen merken lanceert in de foodsector.

 

Lucratieve markt

Amazon werkt al verschillende jaren aan de ontwikkeling van de eigen merken en volgens bronnen staat het nu dicht bij de lancering van een aantal huismerken voor voedingsproducten. Dat schrijft de Wall Street Journal. Zo zou het onder andere thee, koffie, babyvoeding en noten gaan verkopen, maar ook eigen luiers en wasmiddelen. De eerste producten moeten nog voor het einde van volgende maand online verschijnen.

 

De markt voor huismerken is dan ook bijzonder lucratief. In de Verenigde Staten haalden ze in 2015 een omzet van 118,4 miljard dollar (104,5 miljard euro), een stijging van 2,2 miljard dollar (1,9 miljard euro) ten opzichte van een jaar eerder. Amazon mikt bovendien op markten die een hogere winstmarge beloven.

 

De huismerken zullen wel niet onmiddellijk voor iedereen beschikbaar zijn. Enkel Amazon Prime-abonnees zouden de kans krijgen om ze aan te kopen. Ondertussen zouden er al meer dan 50 miljoen bezoekers van Amazon over zo’n abonnement beschikken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.