Amazon mikt op mainstream met nieuw winkelconcept

Foto:  alexfan32 / Shutterstock.com

Amazon broedt op een nieuw concept voor kruidenierswinkels en zou al minstens twaalf vestigingen in en rond Los Angeles hebben vastgelegd. Veel meer dan het wat duurdere Whole Foods zou de nieuwe keten mikken op de gemiddelde Amerikaan.

 

Mikken op Walmart-klant

Het concept zou een alternatief moeten vormen voor de Whole Foods-keten, zeggen bronnen die de Wall Street Journal aanhaalt. Ook een uitrol over de hele Verenigde Staten zou op het menu staan, met name naar Chicago en naar Philadelphia aan de Oostkust. De e-tailreus weigert voorlopig echter het nieuws te bevestigen of te ontkennen. 

 

Ook de New York Times bericht over een nieuw winkelconcept voor Amazon, afgaande op vacatures voor een team dat "creatieve oplossingen" moet ontwikkelen voor een winkelconcept van zowat 3250 m², dat "meerdere klantenervaringen onder één dak" samenbrengt. Door met het nieuwe concept te mikken op de middenklasse zou Amazon klanten willen inpikken bij rivaal Walmart. 

 

Amazon nam Whole Foods over in 2017 en zette sindsdien de ene na de andere stap in de fysieke retailsector, met boekwinkels of onbemande Amazon Go-winkels. Een doorbraak naar de gemiddelde Amerikaanse klant forceren is echter nog niet gelukt.