Amazon sluit twee Britse Whole Foods-vestigingen | RetailDetail

Amazon sluit twee Britse Whole Foods-vestigingen

Amazon sluit twee Britse Whole Foods-vestigingen
Shutterstock

Amazon heeft besloten om twee vestigingen van Whole Foods in het Verenigd Koninkrijk te sluiten. Het gaat tevens over de twee enige vestigingen van de keten buiten Londen.

Groter en niet in Londen

De winkels die zullen moeten sluiten staan in Giffnock (Schotland) en in Cheltenham (West-Engeland). De twee supermarkten vallen een beetje uit de toon ten opzichte van de andere vestigingen in het Verenigd Koninkrijk: niet alleen liggen ze niet in Londen, ze zijn ook een stuk groter. 

 

“We blijven toegewijd aan de Britse markt en we zullen blijven werken aan manier om natuurlijke en biologische voeding van hoge kwaliteit naar onze klanten te brengen”, liet Whole Foods in een persbericht verstaan.

 

Whole Foods is al sinds 2004 te vinden het Verenigd Koninkrijk, toen het zeven vestigingen van Fresh & Wild in handen kreeg. Later voegde het nog eens twee nieuwe winkels toe, wat het totaal momenteel op negen brengt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.