Amazon test supermarkt zonder kassa’s | RetailDetail

Amazon test supermarkt zonder kassa’s

Amazon test supermarkt zonder kassa’s

Amazon test in zijn thuisbasis Seattle een supermarkt zonder kassa’s. Momenteel wordt de winkel enkel nog getest door het personeel, maar volgend jaar moet ook de gewone consument er zijn aankopen kunnen doen.

Just Walk Out

Amazon wil via Amazon Go, zoals de winkel werd gedoopt, wachtrijen aan de kassa’s voorkomen. Klanten hoeven daarvoor enkel een app te installeren op hun telefoon, waarna ze zonder zorgen kunnen winkelen. Wanneer ze de winkel verlaten, wordt alles automatisch afgerekend via de Amazon-account van de klant.

 

Het idee voor Amazon Go borrelde vier jaar geleden op bij de e-commercereus, waarna er snel werk werd gemaakt van de ‘Just Walk Out’-technologie. Die technologie detecteert automatisch wanneer een product in een winkelmandje wordt geplaatst of net terug in de winkelrekken wordt gezet. Er doen ook al geruchten de ronde dat Amazon van plan is om in de toekomst meer dan 2.000 van dergelijke winkels te openen, na een eerste groot proefproject in een aantal grote steden in 2018.

 

De online retailer biedt in Amazon Go voornamelijk basisproducten aan, zoals melk, kaas en brood, maar het verkoopt er ook kant-en-klaarmaaltijden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.