Amazon toont pick-up stores | RetailDetail

Amazon toont zijn toekomstige pick-upwinkels

Amazon toont zijn toekomstige pick-upwinkels

Amazon heeft in Seattle meer details vrijgegeven over AmazonFresh Pickup. Dat zijn 'pick-up stores', waar klanten snel hun online bestelde boodschappen kunnen ophalen. De ophaallocaties kunnen gratis gebruikt worden door leden van Amazon Prime.

 

Bestelling binnen 15 minuten klaar

Amazon heeft momenteel al twee pick-up stores in thuisbasis Seattle, maar die worden enkel gebruikt door een aantal werknemers van het internetbedrijf.

 

Bij AmazonFresh Pickup moeten klanten niet uit hun wagen komen om de boodschappen op te halen. Nadat de bestelling op de online supermarkt van Amazon is geplaatst, kan de klant een geschikt moment kiezen om de bestelling zelf af te halen. Dat kan al binnen 15 minuten nadat de bestelling is geplaatst. Die optie is wel enkel beschikbaar voor klanten van Amazon Fresh.

 

Ondertussen worden de bestellingen bij één van de pick-uplocaties klaargezet door een werknemer van Amazon, die het pakket ook naar de auto van de klant zal brengen. Omdat betalingen online gebeuren, is die bijzonder snel weer op pad. Amazon stelt voor de dienst ook geen minimumbedrag in, waardoor het in principe mogelijk is om slechts één item te bestellen.

 

Voorlopig is nog niet duidelijk wanneer Amazon zijn pick-uplocaties gaat openstellen voor het grote publiek en op hoeveel locaties ze beschikbaar zullen zijn.

 

Problemen bij Amazon Go

Ondertussen heeft Amazon de opening van zijn kassaloze supermarkt moeten uitstellen vanwege problemen met de technologie. Het Amerikaanse bedrijf wilde de winkel eind deze maand openen voor het publiek, maar de opening wordt nu voor onbepaalde tijd opgeschoven.

 

Bij Amazon Go zouden er immers problemen opduiken wanneer er meer dan 20 klanten in de winkel aanwezig zijn en bovendien is het moeilijk om de positie van een product te bepalen wanneer een klant die op de verkeerde plaats teruglegt. Amazon gaat nu op zoek naar oplossingen voor die twee problemen.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.