Amazon verleidt foodies met Wickedly Prime | RetailDetail

Amazon verleidt foodies met Wickedly Prime

Amazon verleidt foodies met Wickedly Prime
Amazon.com

Met een nieuwe lijn huismerkproducten onderlijnt Amazon nogmaals zijn grote ambities in de foodsector. Wickedly Prime mikt daarbij nadrukkelijk op 'foodies'.

Natuurlijke snacks

De recente lancering van een nieuw huismerk voor foodies door Amazon wordt door analisten onthaald als een belangrijke nieuwe stap voor de retailer. In food had Amazon al wel enkele huismerken, maar vaak zijn die niet meteen herkenbaar als Amazon producten: het gaat om Happy Belly (koffie en snacks), Mama Bear (babyfood), en Presto! (schoonmaakproducten). 

 

Wickedly Prime is anders: het merk brengt een lijn natuurlijke snackproducten die exclusief verkrijgbaar zijn voor Amazon Prime leden. Opmerkelijk is dat voor het eerst de bekende Amazon ‘smile’ verschijnt in het logo, en dat de verpakking de expliciete vermelding draagt ‘Distributed by Amazon Fulfillment Services’ (op ander producten staat ‘AFS Brands LLC’). 

 

Slimme aanbiedingen

Het assortiment omvat referenties als Soft Shell Almonds, Sweet ’n’ Cheesy Popcorn Mix, Sweet Potato Tortilla Chips en Organic Blue Corn Tortilla Chips. De producten dragen het motto ‘Some eat to live, we live to eat’ en doen een beetje denken aan het aanbod bij Trader Joe’s, de hippe Amerikaanse Aldi-dochter. 

 

De verkopen tijdens de eerste weken waren goed volgens de e-commerce data-analisten van One Click Retail, die erop wijzen dat Amazon zijn investeringen in een sterke huismerkstrategie opdrijft. Nochtans vinden de lanceringen plaats zonder veel rumoer, maar dankzij slimme aanbiedingen weet de e-tailer de verkoop van nieuwe producten of merken snel aan te zwengelen. De verwachting is dat het Wickedly Prime-assortiment snel wordt uitgebreid met andere voedingsproducten en dranken. Dat Amazon grote ambities heeft in food, bleek uiteraard eerder al uit initiatieven als Amazon Fresh en Amazon Go

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.