Amazon wil voedingssupermarkten openen | RetailDetail

Amazon wil voedingssupermarkten openen

Amazon wil voedingssupermarkten openen

E-tailer Amazon werkt aan een netwerk van kleine supermarkten voor voedingswaren, waarmee de online gigant ook een grotere voet aan de grond wil krijgen in de voedingsdistributie.

Voeding blijft offline-verhaal

Het concern wil die voedingssupermarkten in de eerste fase wel alleen toegankelijk maken voor klanten van Amazon Fresh en die zich laten toeleggen op bederfbare voeding.

 

Naast zijn voedingssupermarkten werkt Amazon volgens de Wall Street Journal ook aan drive-ins, waar consumenten hun online gekochte goederen in de koffer van hun wagen kunnen laten plaatsen, schrijft The Wall Street Journal.

 

Ook drive-ins

Voor heel wat producten is het intussen de gewoonste zaak om ze via het internet aan te kopen en aan huis te laten leveren, maar voor voedingsproducten blijven de meeste consumenten kiezen voor een aankoop via de klassieke winkels. Slechts 2% wordt immers al online gekocht. Bovendien leeft 80% van de Amerikanen op minder dan 2,5 mijl van een voedingswinkel.

 

In de voedingsdistributie levert de internetgigant tot dusver in een aantal Amerikaanse steden en in Londen nu al verse voeding aan huis via AmazonFresh. De klanten dienen daarvoor een abonnement van 14,99 dollar per maand te nemen, bovenop hun lidmaatschap van Amazon Prime. Analisten verwachten dat Amazon zijn supermarkten zo veel mogelijk complementair gaat willen maken aan die bezorgservice.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.