Amsterdam krijgt eerste frisdrankenwinkel | RetailDetail

Amsterdam krijgt eerste frisdrankenwinkel

Amsterdam krijgt eerste frisdrankenwinkel

In Amsterdam opent Dorstlust’s Drankerij binnenkort naar eigen zeggen de eerste frisdrankenwinkel van Nederland. In de winkel worden enkel alternatieve frisdranken verkocht. In totaal zullen er ongeveer 150 merken te vinden zijn.

Kleinere merken een kans geven

Het bedrijf Dorstlust werd opgericht door drie jonge Amsterdamse ondernemers, die zich afvroegen waarom in Nederland vrijwel enkel de grote merken te vinden zijn. Daarop besloten ze om zelf tussenpersoon te spelen en sinds een tijdje leveren ze dan ook verschillende alternatieve frisdrankmerken aan horecagelegenheden.

 

Nu openen ze dus ook een winkel, zodat de gewone consument ook toegang krijgt tot de kleinere merken: die merken worden immers vaak uitgesloten door de contracten die horeca-uitbaters afsluiten met de grote namen. “Die grote merken zijn er al zo lang ik leef. Als je eens een frisje wil, is er op veel plekken alleen maar cola of van die vieze tonic. Bijvoorbeeld Royal Club, dat profileert zich als heel upper class, maar eigenlijk is het gewoon heel veel suiker”, aldus medeoprichter Boyd Zandwijken.

 

Dorstlust’s Drankerij zal vanaf juni te vinden zijn in een pand van 65 m² in de Amsterdamse Pretoriusstraat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.