Amsterdam maakt ruimte voor foodtrucks | RetailDetail

Amsterdam maakt ruimte voor foodtrucks

Amsterdam maakt ruimte voor foodtrucks

De gemeente Amsterdam gaat vanaf half februari experimenteren met de plaatsing van foodtrucks in de stad. Er zullen doorheen de stad plekken gecreëerd worden waar het voor hen twee jaar lang mogelijk zal zijn om te verkopen.

Strenge regels

Door een strenge regelgeving is het momenteel bijzonder moeilijk voor foodtrucks om hun producten langs de straat te verkopen en voor de enkele ventplaatsen zijn er bijzonder lange wachtrijen. Daar moet binnenkort verandering in komen. Met het initiatief 'Lekker eten op de Amsterdamse straten' zullen er een aantal nieuwe locaties vrijgemaakt worden.

 

Lotte Wouters van het bedrijf The Food Line-up juicht het initiatief alvast toe. "Door de rigide regelgeving bestáát streetfood eigenlijk bijna niet bij ons, afgezien van ijs, hotdogs en haring. Zonde", zegt ze aan Het Parool. "Het is echt geweldig dat de gemeente nu een deur openzet voor deze jonge ondernemers."

 

Wel stelt ze zich nog vragen bij wat er allemaal mogelijk zal zijn: "Wat mag er, en wat niet? Een hamburger van de houtskoolgrill, zou dat kunnen? Je hebt niet alleen met de vergunningen te maken, maar ook bijvoorbeeld met de brandweer en de Voedsel en Warenautoriteit."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.