Analist ziet winst Sligro Food Group opnieuw groeien | RetailDetail

Analist ziet winst Sligro Food Group opnieuw groeien

Analist ziet winst Sligro Food Group opnieuw groeien

Volgens een analyserapport van de privé-bank Theodoor Gilissen breekt er binnenkort een nieuwe periode van winst aan voor Sligro Food Group. Vooral in België zal er voor het Nederlandse bedrijf sprake zijn van groei.

Versnipperde Belgische markt

Momenteel haalt Sligro Food Group al ongeveer 40 miljoen euro omzet in België, maar er is nog ruimte voor groei omwille van het ontbreken van echt grote spelers in het land. "De foodservicemarkt in België is er versnipperd en kent geen grote spelers, terwijl het assortiment overwegend hetzelfde is als in Nederland", aldus Theodoor Gilissen. "Dit biedt Sligro een uitgelezen kans om een goede positie in deze markt in België op te bouwen."


In Nederland zal er dan weer sprake zijn van een groei dankzij de betere economische situatie. Daardoor stijgt het consumentenvertrouwen, waardoor de Nederlandse consument opnieuw bereid is om meer geld uit te geven, ook aan voeding.


Verder kan Sligro volgens Theodoor Gilissen gebruik maken van zijn sterke financiële positie om te groeien dankzij overnames. Die kunnen door de hoge vrije kasstroom en de relatief kleine schulden eenvoudig gefinancierd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.