Analist ziet winst Sligro Food Group opnieuw groeien | RetailDetail

Analist ziet winst Sligro Food Group opnieuw groeien

Analist ziet winst Sligro Food Group opnieuw groeien

Volgens een analyserapport van de privé-bank Theodoor Gilissen breekt er binnenkort een nieuwe periode van winst aan voor Sligro Food Group. Vooral in België zal er voor het Nederlandse bedrijf sprake zijn van groei.

Versnipperde Belgische markt

Momenteel haalt Sligro Food Group al ongeveer 40 miljoen euro omzet in België, maar er is nog ruimte voor groei omwille van het ontbreken van echt grote spelers in het land. "De foodservicemarkt in België is er versnipperd en kent geen grote spelers, terwijl het assortiment overwegend hetzelfde is als in Nederland", aldus Theodoor Gilissen. "Dit biedt Sligro een uitgelezen kans om een goede positie in deze markt in België op te bouwen."


In Nederland zal er dan weer sprake zijn van een groei dankzij de betere economische situatie. Daardoor stijgt het consumentenvertrouwen, waardoor de Nederlandse consument opnieuw bereid is om meer geld uit te geven, ook aan voeding.


Verder kan Sligro volgens Theodoor Gilissen gebruik maken van zijn sterke financiële positie om te groeien dankzij overnames. Die kunnen door de hoge vrije kasstroom en de relatief kleine schulden eenvoudig gefinancierd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.