Anne&Max zet in op doorgroeien | RetailDetail

Anne&Max zet in op doorgroeien

Anne&Max zet in op doorgroeien
facebook jpg

Koffie- en theeformule Anne&Max zet in op groei: de formule opent in november een tweede vestiging in Den Haag en later dit jaar komt er ook een filiaal in Amsterdam Zeeburg.

Huiskamer in de stad

In Den Haag begint de keten over enkele weken een huiskamer op de hoek van het Kerkplein en de Prinsestraat. De locatie naast saladebar SLA, biosupermarkt Ekoplaza en bij een Albert Heijn brengt dagelijks ontbijt, koffie, lunch, 'high tea' en wijn.

 

In mei opende Anne&Max in Den Haag ook de eerste To Go op de hoek van Lange Poten en de Fluwelen Burgwal, in de aanlooproute naar Den Haag Centraal Station. Consumenten kunnen hier onder andere verpakte koffie, thee, chocolade en vers afgebaken brood meenemen.
Amsterdam Zeeburg wordt de vierde Amsterdamse locatie van de formule, de overige drie zijn in de Amsterdamse binnenstad te vinden. Anne&Max is verder aanwezig in de binnensteden van Arnhem, Alkmaar, Haarlem, Leiden en Utrecht.

 

Anne&Max zoekt voor haar doorgroei ondernemers voor nieuwe locaties in Amsterdam, Haarlem en Utrecht. De formule wil in goed bereikbare hoekpanden van 100 en 200 m² in de grotere steden koffie, thee, verse vruchtensappen, taart en brood verkopen. De producten komen uit eigen keuken en zijn zoveel van biologische, fairtrade en ambachtelijke herkomst. De franchiseformule, die werd opgericht in 2005, telt momenteel tien vestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.