Anne&Max zet in op doorgroeien | RetailDetail

Anne&Max zet in op doorgroeien

Anne&Max zet in op doorgroeien
facebook jpg

Koffie- en theeformule Anne&Max zet in op groei: de formule opent in november een tweede vestiging in Den Haag en later dit jaar komt er ook een filiaal in Amsterdam Zeeburg.

Huiskamer in de stad

In Den Haag begint de keten over enkele weken een huiskamer op de hoek van het Kerkplein en de Prinsestraat. De locatie naast saladebar SLA, biosupermarkt Ekoplaza en bij een Albert Heijn brengt dagelijks ontbijt, koffie, lunch, 'high tea' en wijn.

 

In mei opende Anne&Max in Den Haag ook de eerste To Go op de hoek van Lange Poten en de Fluwelen Burgwal, in de aanlooproute naar Den Haag Centraal Station. Consumenten kunnen hier onder andere verpakte koffie, thee, chocolade en vers afgebaken brood meenemen.
Amsterdam Zeeburg wordt de vierde Amsterdamse locatie van de formule, de overige drie zijn in de Amsterdamse binnenstad te vinden. Anne&Max is verder aanwezig in de binnensteden van Arnhem, Alkmaar, Haarlem, Leiden en Utrecht.

 

Anne&Max zoekt voor haar doorgroei ondernemers voor nieuwe locaties in Amsterdam, Haarlem en Utrecht. De formule wil in goed bereikbare hoekpanden van 100 en 200 m² in de grotere steden koffie, thee, verse vruchtensappen, taart en brood verkopen. De producten komen uit eigen keuken en zijn zoveel van biologische, fairtrade en ambachtelijke herkomst. De franchiseformule, die werd opgericht in 2005, telt momenteel tien vestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.