Antwerpen krijgt overdekte markthal | RetailDetail

Antwerpen krijgt overdekte markthal

Antwerpen krijgt overdekte markthal
http://www.shutterstock.com/nl/pic-420501658/

Antwerpen krijgt binnenkort een overdekte markthal in het voormalige postkantoor aan de Groenplaats. De hal moet nog dit najaar de deuren openen en zal zowel verse voedingswaren als bereide gerechten verkopen.

Lokettenzaal blijft behouden

De markthal komt op het gelijkvloers van het postkantoor, waar vroeger de lokettenzaal gevestigd was. Die zou behouden blijven en geïntegreerd worden in de hal. Verdere details over de invulling van de zaal worden eind deze week bekendgemaakt.

 

Het concept is een idee van Thomas Wijnen, die ook al verantwoordelijk is voor de Magiq-spiegeltenten die in de stad te vinden zijn en hij is ook één van de initiatiefnemers achter Plein Publiek, de pop-upevenementruimte in de Sint-Andrieswijk in Antwerpen. Voor inspiratie is Wijnen in het buitenland gaan kijken, waar dit soort concept al langer een succes is. Onder andere in Londen, Madrid en Amsterdam zijn gelijkaardige projecten te vinden.

 

Op de andere verdiepingen van het postkantoor moeten in de toekomst appartementen komen. Het is nog niet duidelijk wanneer die klaar zullen zijn, aangezien die verdiepingen nog gerenoveerd moeten worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.