Antwerps Centraal Station krijgt grote biowinkel | RetailDetail

Antwerps Centraal Station krijgt grote biowinkel

Antwerps Centraal Station krijgt grote biowinkel

In het Antwerpse Centraal Station opende onlangs BioStation een grote biowinkel. De nieuwe winkel is een uitbreiding van een kleine bioshop die eerder al te vinden was in het station, maar die nu wordt vergroot naar een volwaardige biowinkel.

Niet enkel fastfood

BioStation is een idee van oprichters Kelvin Lu, Joe Lam en Yen Jan Chan, die besloten om af te stappen van het idee dat er op luchthavens en in treinstations enkel ruimte is voor fastfoodketens. “Omdat we alle drie overtuigd zijn van de meerwaarde van bioproducten, dachten we een gat in de markt te zien. Veel mensen kijken op doorreis echt wel uit naar een gezonde snack. Omdat we zelf van Antwerpen zijn, lag de keuze voor het Centraal Station voor de hand”, zegt Kelvin Lu aan GVA.

 

In november van vorig jaar werd dan een eerste kleine vestiging van BioStation geopend, maar bij het vrijkomen van een groter pand aan de Pelikaanstraat werd besloten om uit te breiden. Sinds maandag is de nieuwe winkel van 250 m² geopend.

 

De oorspronkelijke vestiging blijft ook behouden, maar dan in een andere vorm. “Tegen Kerstmis wordt het pand omgevormd tot een biologische foodstore, waar bezoekers kunnen genieten van een gezonde biologische hap. Mensen kunnen er zowel tafelen als een snack meenemen voor onderweg.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.