Antwerpse Linkeroever krijgt nieuwe Colruyt | RetailDetail

Antwerpse Linkeroever krijgt nieuwe Colruyt

Antwerpse Linkeroever krijgt nieuwe Colruyt

Supermarktketen Colruyt wil in 2018 een nieuw filiaal openen in de Blancefloerlaan op Linkeroever in Antwerpen. Colruyt zal deel uitmaken van het nieuwbouwproject Batoo en de werken gaan in augustus van start.

 

Witte vlek invullen

Batoo is een nieuwbouwproject van ontwikkelaar Vooruitzicht dat moet aansluiten op de nieuwe wijk Regatta op Linkeroever. “Linkeroever is voor ons altijd een witte vlek geweest”, zegt Gijs Roekaerts, expansieverantwoordelijke bij Colruyt aan de Gazet van Antwerpen. “Met het project van Vooruitzicht is het een van de voornaamste uitbreidingszones van de stad Antwerpen en voor ons interessant om ons te vestigen.”

 

De winkel zal een oppervlakte hebben van 1.500 à 2.000 vierkante meter en krijgt een ondergrondse parking. Voorlopig wordt er gemikt op 50 tot 75 nieuwe arbeidsplaatsen, maar dat kan in de toekomst nog verder uitgebreid worden.

 

“Met vierduizend nieuwe bewoners in aantocht, is het ook belangrijk dat de nodige voorzieningen aanwezig zijn”, vertelt Nathalie Nieuwinckel van Vooruitzicht. “Het winkelaanbod op Linkeroever is eerder beperkt. We weten dat een buurt pas echt tot leven komt als alle voorzieningen die je in een stadswijk verwacht vlakbij aanwezig zijn. Gezien de snelheid waarmee Regatta zich vandaag ontwikkelt, werd het dan ook tijd om een supermarkt in te plannen in het project.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.