Antwerpse website vergelijkt prijzen huismerken | RetailDetail

Antwerpse website vergelijkt prijzen huismerken

Antwerpse website vergelijkt prijzen huismerken

Op de website www.eindevandemaand.be kunnen consumenten de prijzen van elf basisproducten onder huismerk in zes Antwerpse supermarkten vergelijken. Het initiatief richt zich tot mensen die op het einde van de maand moeilijk rondkomen.

Nu nog manueel, binnenkort via app

"Een steeds grotere groep mensen moet op het einde van de maand met weinig geld rondkomen. Die mensen willen we helpen", zegt bedenker Hassan Seddik in Het Laatste Nieuws. De website verzamelt de prijzen van elf basisproducten onder huismerk ‑ aardappelen, bloem, brood, eieren, frisdrank, koffie, melk, olie, pasta,rijst en water ‑ bij Aldi, Delhaize, Albert Heijn, Lidl, Colruyt en Carrefour en presenteert alles in een overzichtelijke tabel (zie foto).

 

Voor zijn ‘marktstudie’ bezoekt Hassan Seddik elke woensdag zelf de supermarkten om er eigenhandig de prijsschommelingen te fotograferen. Momenteel zijn enkel de vestigingen in Antwerpen in zijn website opgenomen, maar op termijn wil hij uitbreiden naar alle grote Vlaamse steden. Hassan Seddik werkt momenteel aan een app waarmee klanten in de supermarkt de prijzen in de gaten kunnen houden. “Als ze een prijsstijging opmerken, kunnen ze een foto doorsturen en kan ik dat dan meteen aanpassen”, zegt hij.

 

Eindevandemaand.be is in februari gelanceerd en haalt volgens de bedenker intussen al zo’n 500 bezoekers per dag. “We hebben ook de goedkopere winkelstraten in Antwerpen in kaart gebracht (de Offerandestraat en de Abdijstraat, nvdr.) en als extra dienst publiceren we de reclamefolders van de supermarkten", aldus nog Hassan Seddik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.