Antwerpse website vergelijkt prijzen huismerken | RetailDetail

Antwerpse website vergelijkt prijzen huismerken

Antwerpse website vergelijkt prijzen huismerken

Op de website www.eindevandemaand.be kunnen consumenten de prijzen van elf basisproducten onder huismerk in zes Antwerpse supermarkten vergelijken. Het initiatief richt zich tot mensen die op het einde van de maand moeilijk rondkomen.

Nu nog manueel, binnenkort via app

"Een steeds grotere groep mensen moet op het einde van de maand met weinig geld rondkomen. Die mensen willen we helpen", zegt bedenker Hassan Seddik in Het Laatste Nieuws. De website verzamelt de prijzen van elf basisproducten onder huismerk ‑ aardappelen, bloem, brood, eieren, frisdrank, koffie, melk, olie, pasta,rijst en water ‑ bij Aldi, Delhaize, Albert Heijn, Lidl, Colruyt en Carrefour en presenteert alles in een overzichtelijke tabel (zie foto).

 

Voor zijn ‘marktstudie’ bezoekt Hassan Seddik elke woensdag zelf de supermarkten om er eigenhandig de prijsschommelingen te fotograferen. Momenteel zijn enkel de vestigingen in Antwerpen in zijn website opgenomen, maar op termijn wil hij uitbreiden naar alle grote Vlaamse steden. Hassan Seddik werkt momenteel aan een app waarmee klanten in de supermarkt de prijzen in de gaten kunnen houden. “Als ze een prijsstijging opmerken, kunnen ze een foto doorsturen en kan ik dat dan meteen aanpassen”, zegt hij.

 

Eindevandemaand.be is in februari gelanceerd en haalt volgens de bedenker intussen al zo’n 500 bezoekers per dag. “We hebben ook de goedkopere winkelstraten in Antwerpen in kaart gebracht (de Offerandestraat en de Abdijstraat, nvdr.) en als extra dienst publiceren we de reclamefolders van de supermarkten", aldus nog Hassan Seddik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.