Appels en peren in duurzame verpakkingen bij Colruyt | RetailDetail

Appels en peren in duurzame verpakkingen bij Colruyt

Appels en peren in duurzame verpakkingen bij Colruyt

De appels, peren, tomaten en paprika’s van Boni Selection worden voortaan verpakt in een kartonnen schaaltje dat wordt gemaakt van gerecycleerd kartonafval van de Colruyt Group. Dat schaaltje kan zelf ook nog gerecycleerd worden.

Opvallende verpakkingen

“De alom bekende pulpschaaltjes zijn vervangen door gerecycleerde kartonnetjes. Distributiecentra persen het kartonafval van voornamelijk Colruytwinkels bij elkaar. Dat papier wordt op zijn beurt verwerkt tot de gebruiksklare nieuwe schaaltjes. Zo wordt er meer dan 450 ton papier gerecycleerd per jaar bij Colruyt”, schrijft de Halse retailgroep in een persbericht.

 

Daarnaast heeft Colruyt er voor gekozen om de verpakkingen opvallender te maken: er zijn voortaan leuke weetjes, smaakprofielen en gebruiksaanwijzingen op te vinden. “Speciaal voor de appelen en peren is er een fruitwijzer opgesteld. Hiermee krijg je een overzicht van welke soorten en smaken van appelen en peren Colruyt Group in de aanbieding heeft.” Bij producten van Boni Selection Kids zijn er zelfs spelletjes op de verpakkingen gezet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.