Appels en peren in duurzame verpakkingen bij Colruyt | RetailDetail

Appels en peren in duurzame verpakkingen bij Colruyt

Appels en peren in duurzame verpakkingen bij Colruyt

De appels, peren, tomaten en paprika’s van Boni Selection worden voortaan verpakt in een kartonnen schaaltje dat wordt gemaakt van gerecycleerd kartonafval van de Colruyt Group. Dat schaaltje kan zelf ook nog gerecycleerd worden.

Opvallende verpakkingen

“De alom bekende pulpschaaltjes zijn vervangen door gerecycleerde kartonnetjes. Distributiecentra persen het kartonafval van voornamelijk Colruytwinkels bij elkaar. Dat papier wordt op zijn beurt verwerkt tot de gebruiksklare nieuwe schaaltjes. Zo wordt er meer dan 450 ton papier gerecycleerd per jaar bij Colruyt”, schrijft de Halse retailgroep in een persbericht.

 

Daarnaast heeft Colruyt er voor gekozen om de verpakkingen opvallender te maken: er zijn voortaan leuke weetjes, smaakprofielen en gebruiksaanwijzingen op te vinden. “Speciaal voor de appelen en peren is er een fruitwijzer opgesteld. Hiermee krijg je een overzicht van welke soorten en smaken van appelen en peren Colruyt Group in de aanbieding heeft.” Bij producten van Boni Selection Kids zijn er zelfs spelletjes op de verpakkingen gezet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.