Attent-formule heeft mogelijk geen toekomst | RetailDetail

Attent-formule heeft mogelijk geen toekomst

Attent-formule heeft mogelijk geen toekomst

Bij Spar zijn ze niet zeker of hun dochterketen Attent nog een toekomst heeft. Spar-directeur Sjaak Kranendonk zegt dan ook dat Spar momenteel niet actief inzet op de groei van de buurtwinkelketen.

 

Steeds meer overstappen naar Spar

“Een winkel in de buurt blijft in alle gevallen een belangrijke voorziening. Ik kan niet in de toekomst kijken, maar als er jaarlijks een stuk of tien vestigingen verdwijnen doordat ondernemers stoppen en geen opvolging kunnen vinden, moet je je wel afvragen of het over een jaar of wat nog haalbaar is om zo’n formule in de lucht te houden”, zegt Kranendonk aan Distrifood.

 

Daarnaast beginnen steeds meer ondernemers de overstap te maken van Attent naar Spar. Eén van de belangrijkste factoren voor die overstap zijn de online bestelmogelijkheden. Die zijn bij Attent niet aanwezig, terwijl de online shop bij Spar zich steeds meer uitbreidt.

 

Kranendonk stelt dat het niet rendabel is om voor Attent ook een online module op te zetten en ze kan ook niet ondergebracht worden bij Spar, omdat de keten een andere prijslijn hanteert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.