Auchan test robots die boodschappen dragen | RetailDetail

Auchan test robots die boodschappen dragen

Auchan test robots die boodschappen dragen

De Franse keten Auchan gaat robots testen die boodschappen voor klanten kunnen dragen. De eerste Franse winkel waar de robot WiiGO getest wordt is het filiaal in Englos, vlakbij Rijsel.

Steeds in de buurt van klant

De WiiGo kan dankzij een camera zijn klant herkennen en hem zo door de winkel volgen. De robot blijft steeds binnen een straal van 1,50 meter van zijn gebruiker. Ook aan de kassa moet het eenvoudiger zijn voor de consument, aangezien er een speciale kassa in gebruik wordt genomen.

 

In een eerste fase zal de robot een maand getest worden, daarna wordt bekeken of het ook op een bredere basis kan gebruikt worden. De huidige robot is immers een prototype, dat nog enkele duizenden euro’s kost.

 

In eerste instantie zal de robot gebruikt worden om minder mobiele mensen te helpen, zoals zwangere vrouwen of bejaarden. Auchan testte eerder al een gelijkaardige technologie in Portugal: daar waren de eerste reacties overwegend positief.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.