Rémy Cointreau groeide met 4 procent in afgelopen boekjaar | RetailDetail

Azië doet Rémy Cointreau met 4% groeien

Azië doet Rémy Cointreau met 4% groeien
Shutterstock

Drankenproducent Rémy Cointreau heeft in het voorbije boekjaar, dat op 31 maart ten einde liep, zijn omzet met 4,2% zien groeien naar 1,09 miljard euro. Op organische basis was er zelfs sprake van een groei van 4,7%.

Sterke prestaties eigen merken

Die groei heeft Rémy Cointreau vooral te danken aan de eigen merken. Zo groeide Rémy Martin met 10% en was er voor alle groepsmerken samen sprake van een opmars van 7,4%. De omzet van de partnermerken daalde wel met 14,2%, al was dat voor een groot stuk te wijten aan het stopzetten van de samenwerking met Piper Heidseck. Andere merken vertoonden immers wel nog een mooie groei.

 

In de EMEA-regio daalde de omzet van het Franse bedrijf nochtans met 2,7%: vooral in West-Europa was er sprake van een terugval. De resultaten in Afrika werden dan weer belemmerd door zwakke prestaties in Nigeria. In Azië en Oceanië steeg de omzet met 7,5%, vooral dankzij het herstel in China en een sterke verkoop in Australië. In Japan waren de resultaten minder vanwege de sterke yen en hogere prijzen. In de Verenigde Staten stabiliseerde de omzet, na enkele jaren van sterke groei. Daar tegenover stond wel dat de groei in Canada en Latijns-Amerika versnelde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië.