Aziatisch melkpoederprobleem kost Danone heel wat omzet | RetailDetail

Aziatisch melkpoederprobleem kost Danone heel wat omzet

Aziatisch melkpoederprobleem kost Danone heel wat omzet

De Franse voedingsproducent Danone heeft zijn omzetprognose voor dit jaar verlaagd. De grootste boosdoener zou een sterke daling van de verkoop van melkpoeder in Azië zijn.

Probleem met melkpoeder

Danone moest onlangs in acht Aziatische landen melkpoeder uit de rekken halen, nadat werd vastgesteld dat er mogelijk vervuilde ingrediënten in het product zaten. Uiteindelijk bleek het vals alarm te zijn, maar de schade was geleden. Danone wil nu het verlies van minstens 200 miljoen euro verhalen op leverancier Fonterra.

 

Het terugroepen van het melkpoeder zorgde bij Danone voor "significante verliezen in omzet en nettoresultaat. Maatregelen om dat te herstellen, beginnen vruchten af te werpen, maar slechts heel geleidelijk." In het derde kwartaal had Danone een omzet van 5,3 miljard euro. Voor het hele jaar stelt de groep de verwachte omzetgroei nu met ten minste vijf procent naar beneden bij, waardoor die zou uitkomen op 4,5 à 5 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.