Babyvoeding stuwt Danone-omzet hoger

Babyvoeding stuwt Danone-omzet hoger

De Franse voedingsproducent Danone kan een sterker dan verwacht eerste kwartaal voorleggen, dankzij een groeiende verkoop van babyvoeding. In dat segment steeg de omzet voor de eerste keer in een jaar.

Terugkeer na problemen

De babyvoeding van Danone had het de voorbije kwartalen zwaar te verduren: eerst waren er aantijgingen van omkoping in China en later moest een deel van de producten teruggeroepen worden. Daardoor was er de voorbije kwartalen steeds een terugvallende omzet bij de divisie babyvoeding. In het eerste kwartaal van zijn nieuwe financieel jaar kon Danone echter een omzetgroei van 19 procent laten optekenen bij de babyvoeding.

 

De andere divisies presteerden dan weer minder sterk: zo viel het volume verkochte verse zuivel terug met meer dan 7%, al werd dat grotendeels gecompenseerd door prijsverhogingen. De totale omzet steeg naar 5,4 miljard euro (+6,9%), waar analisten omzetgroei van 5,8 procent voorspeld hadden. Danone wil voor het hele jaar uitkomen op een groei tussen 4,5 procent en 5,5 procent.

Tags: