Babyvoeding stuwt Danone-omzet hoger | RetailDetail

Babyvoeding stuwt Danone-omzet hoger

Babyvoeding stuwt Danone-omzet hoger

De Franse voedingsproducent Danone kan een sterker dan verwacht eerste kwartaal voorleggen, dankzij een groeiende verkoop van babyvoeding. In dat segment steeg de omzet voor de eerste keer in een jaar.

Terugkeer na problemen

De babyvoeding van Danone had het de voorbije kwartalen zwaar te verduren: eerst waren er aantijgingen van omkoping in China en later moest een deel van de producten teruggeroepen worden. Daardoor was er de voorbije kwartalen steeds een terugvallende omzet bij de divisie babyvoeding. In het eerste kwartaal van zijn nieuwe financieel jaar kon Danone echter een omzetgroei van 19 procent laten optekenen bij de babyvoeding.

 

De andere divisies presteerden dan weer minder sterk: zo viel het volume verkochte verse zuivel terug met meer dan 7%, al werd dat grotendeels gecompenseerd door prijsverhogingen. De totale omzet steeg naar 5,4 miljard euro (+6,9%), waar analisten omzetgroei van 5,8 procent voorspeld hadden. Danone wil voor het hele jaar uitkomen op een groei tussen 4,5 procent en 5,5 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.