Bagels & Beans wil internationaal gaan | RetailDetail

Bagels & Beans wil internationaal gaan

Bagels & Beans wil internationaal gaan

De Nederlandse keten van koffie- en bagelshops Bagels & Beans wil graag internationaal uitbreiden. Ze is daarvoor op zoek naar franchisenemers die in een aantal landen ook vestigingen kunnen openen. In Nederland zit de keten momenteel al aan 54 vestigingen.

Op zoek naar de juiste partner

Bagels & Beans is momenteel al in een heel beperkte vorm actief in het buitenland, dankzij een filiaal in Aken (sinds 2010). Zo kunnen ze ervaring opdoen, onder andere in verband met de andere wetgeving in het buitenland. Toch wil het bedrijf graag verder gaan.

 

"We krijgen veel verzoeken uit België, Duitsland, de Verenigde Staten en zelfs Japan", vertelt operations manager Hans Lalleman aan RetailNews. Verzoeken waar Bagels & Beans graag wil op ingaan, maar waarvoor het nu op zoek is naar de juiste partner(s). "Want we gaan het niet zelf doen", zegt Lalleman.

 

Als de expansie er daadwerkelijk komt, zullen ze dat op hun eigen tempo doen. "Ketens die te snel te veel winkels openen in het buitenland zie je vervreemden van de thuismarkt", gaat Lalleman verder. De keten plakt daarom ook geen exact cijfer over het mogelijk aantal locaties in het buitenland.

 

Ook in Nederland wil Bagels & Beans blijven groeien. Binnen vier jaar wil het naar honderd vestigingen gaan, ongeveer een verdubbeling van het huidige aantal. "Dat gaan we, gezien het huidige tempo, makkelijk halen. Het winkelbestand groeit jaarlijks met meer dan tien procent", besluit Lalleman bij Retailnews.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.