Bagels & Beans wil internationaal gaan

Bagels & Beans wil internationaal gaan

De Nederlandse keten van koffie- en bagelshops Bagels & Beans wil graag internationaal uitbreiden. Ze is daarvoor op zoek naar franchisenemers die in een aantal landen ook vestigingen kunnen openen. In Nederland zit de keten momenteel al aan 54 vestigingen.

Op zoek naar de juiste partner

Bagels & Beans is momenteel al in een heel beperkte vorm actief in het buitenland, dankzij een filiaal in Aken (sinds 2010). Zo kunnen ze ervaring opdoen, onder andere in verband met de andere wetgeving in het buitenland. Toch wil het bedrijf graag verder gaan.

 

"We krijgen veel verzoeken uit België, Duitsland, de Verenigde Staten en zelfs Japan", vertelt operations manager Hans Lalleman aan RetailNews. Verzoeken waar Bagels & Beans graag wil op ingaan, maar waarvoor het nu op zoek is naar de juiste partner(s). "Want we gaan het niet zelf doen", zegt Lalleman.

 

Als de expansie er daadwerkelijk komt, zullen ze dat op hun eigen tempo doen. "Ketens die te snel te veel winkels openen in het buitenland zie je vervreemden van de thuismarkt", gaat Lalleman verder. De keten plakt daarom ook geen exact cijfer over het mogelijk aantal locaties in het buitenland.

 

Ook in Nederland wil Bagels & Beans blijven groeien. Binnen vier jaar wil het naar honderd vestigingen gaan, ongeveer een verdubbeling van het huidige aantal. "Dat gaan we, gezien het huidige tempo, makkelijk halen. Het winkelbestand groeit jaarlijks met meer dan tien procent", besluit Lalleman bij Retailnews.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top