Bagels & Beans wil internationaal gaan | RetailDetail

Bagels & Beans wil internationaal gaan

Bagels & Beans wil internationaal gaan

De Nederlandse keten van koffie- en bagelshops Bagels & Beans wil graag internationaal uitbreiden. Ze is daarvoor op zoek naar franchisenemers die in een aantal landen ook vestigingen kunnen openen. In Nederland zit de keten momenteel al aan 54 vestigingen.

Op zoek naar de juiste partner

Bagels & Beans is momenteel al in een heel beperkte vorm actief in het buitenland, dankzij een filiaal in Aken (sinds 2010). Zo kunnen ze ervaring opdoen, onder andere in verband met de andere wetgeving in het buitenland. Toch wil het bedrijf graag verder gaan.

 

"We krijgen veel verzoeken uit België, Duitsland, de Verenigde Staten en zelfs Japan", vertelt operations manager Hans Lalleman aan RetailNews. Verzoeken waar Bagels & Beans graag wil op ingaan, maar waarvoor het nu op zoek is naar de juiste partner(s). "Want we gaan het niet zelf doen", zegt Lalleman.

 

Als de expansie er daadwerkelijk komt, zullen ze dat op hun eigen tempo doen. "Ketens die te snel te veel winkels openen in het buitenland zie je vervreemden van de thuismarkt", gaat Lalleman verder. De keten plakt daarom ook geen exact cijfer over het mogelijk aantal locaties in het buitenland.

 

Ook in Nederland wil Bagels & Beans blijven groeien. Binnen vier jaar wil het naar honderd vestigingen gaan, ongeveer een verdubbeling van het huidige aantal. "Dat gaan we, gezien het huidige tempo, makkelijk halen. Het winkelbestand groeit jaarlijks met meer dan tien procent", besluit Lalleman bij Retailnews.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.