Bakery Store Van der Valk Eindhoven krijgt vervolg | RetailDetail

Bakery Store Van der Valk Eindhoven krijgt vervolg

Bakery Store Van der Valk Eindhoven krijgt vervolg
Bakkerij Schellens

De Bakery Store bij Van der Valk in Eindhoven blijkt een succes en krijgt een vervolg. De hotelgasten kunnen voor ontbijt en lunch de open bakkerij van de Bakery Store inlopen om vers gebakken broodjes, luxebroodproducten en banket te halen. Het concept, ontwikkeld door bakkerij Schellens, startte in augustus. Van der Valk wil de bakkerij uitrollen naar andere hotelvestigingen.

 

Zicht op vers produceren

De bakkerij bij de ontbijt- en lunchzaal van Van der Valk biedt de gasten zicht op de verse productie van brood, broodjes en banket. De halffabrikaat producten, die ambachtelijke bakker Schellens al aan Van der Valk Eindhoven leverde, worden sinds een half jaar voor de ogen van de gasten afgebakken en vervolgens verder bereid en afgewerkt. Het brood- en banketassortiment is bestemd voor ontbijt en lunch bij Van der Valk en voor zakelijke bijeenkomsten van het hotel.

 

De ambachtelijke bakker biedt broden van de maand aan en verandert het assortiment enkele keren per jaar. Daarnaast worden nieuwe brood- en banketproducten ontwikkeld, die exclusief bij Van der Valk Eindhoven verkrijgbaar zijn. Ook producten van het seizoen en voor speciale evenementen worden in de bakkerij ontwikkeld.

 

De ambachtelijke bakker in Eindhoven ontwierp de Bakery Store als onderdeel van het broodbuffet in het hotel. Van der Valk richtte het concept in. De horecaketen wil gasten met de open bakkerij meer beleving bieden en zich sterker gaan richten op zakelijke bezoekers en bijeenkomsten.

 

Bakkerij Schellens en Van der Valk hebben plannen om het concept uit te rollen naar andere hotelvestigingen. Schellens ziet ook mogelijkheden voor een open bakkerij bij andere horeca- en recreatiebedrijven en zorginstellingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.