Bakker Bart opent eerste vernieuwde winkel | RetailDetail

Bakker Bart opent eerste vernieuwde winkel

Bakker Bart opent eerste vernieuwde winkel

Bakker Bart opent op donderdag 2 juli in Groningen een vernieuwde winkel waarin 'altijd lekker vers', de aangepaste formuleaanpak van de keten, is uitgewerkt. De winkel aan de Grote Markt dient als voorbeeld voor verdere openingen en renovaties.

Concept 'Altijd lekker vers'

'Altijd lekker vers' is het resultaat van consumentenonderzoek dat Bakker Bart begin dit jaar liet uitvoeren. Daaruit kwam onder meer naar voren dat de consument vooral belang hecht aan aspecten als vers, vriendelijk, lekker en schoon. "We openen volgend jaar, na evaluatie van deze eerste pilotwinkel, meer locaties”, vertelt woordvoerder Jan-Joris Heling.

 

Als gevolg van het consumentenonderzoek krijgt het bakproces meer dan voorheen een centrale plaats in de vernieuwde formule. Onder het toeziend oog van de klant bakken Jeroen en Trijny Bakker en hun medewerkers voortaan de hele dag door vers brood. “We maken het bakproces transparanter, met de bakkersonderdeel van de winkel. Bovendien krijgt de oven in de winkel een glazen deur. We gaan hiermee terug naar het ambacht en geven de klant de beleving dat er vers wordt gebakken”, aldus Heling.

 

Ook het assortiment onderging in de nieuwe formule een verandering, door enerzijds meer nadruk te leggen op de bakkersfunctie van de winkel en daarnaast ook horeca-artikelen toe te voegen, zoals verse sappen, salades en wraps. Verder is de winkel heringericht met nieuw winkelmeubilair en overzichtelijker geworden door een betere routing.

 

Ook logo vernieuwd

In de vernieuwde Bakker Bart-winkel in Groningen zijn tevens het nieuwe logo en de aangepaste huisstijl van de formule zichtbaar. De voor Bakker Bart herkenbare roze kleur is gebleven.

 

V.o.f. Bakker, de onderneming van Jeroen en Trijny Bakker, is vanaf 2001 als franchisenemer verbonden aan Bakker Bart. De ondernemers exploiteren twee winkels in Emmen en één winkel in Winkelcentrum Paddepoel in Groningen. Sinds februari zijn zij ook actief met een vierde winkel aan de Grote Markt in Groningen. Bakker Bart is hier vanaf 1992 gevestigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.