Bakkerij Paul opent vestiging in Louvain-La-Neuve

Bakkerij Paul opent vestiging in Louvain-La-Neuve

Bakkerij Paul opent vestiging in Louvain-La-Neuve

Bakkerij Paul opent op 23 augustus 2016 haar tweede Waalse winkel. Hij komt naast het shoppingcentrum L’Esplanade in Louvain-La-Neuve. De eerste werd in Waterloo gevestigd.

 

Keten zet expansie voort

Het nieuwe verkooppunt is meteen het achttiende van de keten, die gespecialiseerd is in de verkoop van ambachtelijk gebakken brood, fijne patisserie, viennoiserie en macarons. De meeste vestigingen zitten in en rond Brussel. In Vlaanderen zijn er vestigingen in Gent en Kortrijk.

 

Met de bijkomende vestiging zet Bakkerij Paul haar expansie voort. Eerder dit jaar openden al nieuwe winkels in Brussel, Gent en in de Brusselse metrostations Schuman en Naamse Poort. In het najaar komt daar nog een verkooppunt bij op Docks Brussel, wanneer dat complex opent.

 

Bakkerij Paul opende haar eerste Belgische vestiging in Brussel in 2007. Internationaal is de keten intussen aanwezig in meer dan veertig landen.

 

Top Brands voert regie

In België is de expansie van Bakkerij Paul in handen van Top Brands, dat de masterfranchise voor ons land heeft. Daarnaast beheert de onderneming ook 211 vestigingen van Pizza Hut in België en Frankrijk. Recentelijk kwam daar de overname van het Wasbar-concept bij, goed voor drie verkooppunten.

 

De nieuwe winkel in Louvain-La-Neuve heeft een verkoopoppervlakte van 170 vierkante meter.  Er zijn 48 zitplaatsen voor het verbruik ter plaatse. Daarnaast is er nog een terras met 28 plaatsen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.