Bakkerijketen Paul wil 10 extra vestigingen in ons land | RetailDetail

Bakkerijketen Paul wil 10 extra vestigingen in ons land

Bakkerijketen Paul wil 10 extra vestigingen in ons land

De Franse franchiseformule Paul, die sinds 2007 ook in ons land zoete broodjes bakt, wil er dit jaar nog tien nieuwe Belgische verkooppunten bij.

Verdere stappen buiten Brussel

Sinds de start van een eerste Paul-franchisewinkel in Brussel is de Franse bakkerijketen gestaag gegroeid: vandaag zijn er al negen Belgische vestigingen en vier zogeheten ‘Petit Paul’-verkooppunten, een concept dat speciaal voor de Brusselse metrostations is ontwikkeld samen met de Brusselse vervoermaatschappij MIVB.

 

Vooralsnog zijn zo goed als alle Paul-verkooppunten in en rond Brussel gevestigd, maar er is er ook één te vinden in het Kortrijkse winkelcentrum Shopping Kuurne-Ring Noord en zopas kreeg ook Gent een eerste vestiging (aan de Vrijdagmarkt). Als het van franchisedirecteur Daan Mills afhangt, blijft het daar niet bij: NA de zomer moet ook Louvain-la-Neuve de formule kunnen ontdekken En later dit jaar staat ook de opening van een zaak in het winkelcentrum Rive Gauche in Charleroi op de agenda.

 

Alles samen mikt Top Brands, de Belgische master-franchisenemer van de Franse formule, op een tiental extra vestigingen tegen eind dit jaar. Daarbij nog twee ‘Petit Paul’- verkooppunten in de Brusselse metrostations, een winkel in de Brusselse Luxemburgstraat en een vestiging in winkelcentrum Docks Bruxsel.

 

Paul viert dit jaar zijn 125-jarig bestaan en telt intussen ruim 600 verkooppunten in 36 landen wereldwijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.