Bakkerijketen Paul wil 10 extra vestigingen in ons land | RetailDetail

Bakkerijketen Paul wil 10 extra vestigingen in ons land

Bakkerijketen Paul wil 10 extra vestigingen in ons land

De Franse franchiseformule Paul, die sinds 2007 ook in ons land zoete broodjes bakt, wil er dit jaar nog tien nieuwe Belgische verkooppunten bij.

Verdere stappen buiten Brussel

Sinds de start van een eerste Paul-franchisewinkel in Brussel is de Franse bakkerijketen gestaag gegroeid: vandaag zijn er al negen Belgische vestigingen en vier zogeheten ‘Petit Paul’-verkooppunten, een concept dat speciaal voor de Brusselse metrostations is ontwikkeld samen met de Brusselse vervoermaatschappij MIVB.

 

Vooralsnog zijn zo goed als alle Paul-verkooppunten in en rond Brussel gevestigd, maar er is er ook één te vinden in het Kortrijkse winkelcentrum Shopping Kuurne-Ring Noord en zopas kreeg ook Gent een eerste vestiging (aan de Vrijdagmarkt). Als het van franchisedirecteur Daan Mills afhangt, blijft het daar niet bij: NA de zomer moet ook Louvain-la-Neuve de formule kunnen ontdekken En later dit jaar staat ook de opening van een zaak in het winkelcentrum Rive Gauche in Charleroi op de agenda.

 

Alles samen mikt Top Brands, de Belgische master-franchisenemer van de Franse formule, op een tiental extra vestigingen tegen eind dit jaar. Daarbij nog twee ‘Petit Paul’- verkooppunten in de Brusselse metrostations, een winkel in de Brusselse Luxemburgstraat en een vestiging in winkelcentrum Docks Bruxsel.

 

Paul viert dit jaar zijn 125-jarig bestaan en telt intussen ruim 600 verkooppunten in 36 landen wereldwijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.