Barry Callebaut lanceert roze chocolade | RetailDetail

Barry Callebaut lanceert roze chocolade

Barry Callebaut lanceert roze chocolade
Barry Callebaut

De Belgisch-Zwitserse chocoladereus Barry Callebaut heeft een nieuw soort chocolade op de markt gebracht. De roze chocolade wordt gemaakt van een bepaald soort cacaoboon, waardoor ze een fruitige smaak en de opvallende kleur krijgt.

Vierde soort

“De chocolade werd ontdekt uit een selectie van veel verschillende soorten cacaobonen”, zegt woordvoerder Korneel Warlop, die zegt dat de zoektocht naar die cacaoboon liefst dertien jaar geduurd heeft. Daarbij werkte de chocolademaker nauw samen met de Duitse Jacobs University. De naam ‘ruby’ verwijst ook naar de cacaoboon die wordt gebruikt tijdens het productieproces. De nieuwe chocolade werd dinsdag al voorgesteld in de Chinese stad Shanghai.

 

“We kijken er naar uit om met onze partners te werken om deze innovatieve doorbraak te introduceren op de markt en om de nieuwe ruby chocolade als vierde soort beschikbaar te maken voor chocolademakers en consumenten over heel de wereld”, zegt innovatieverantwoordelijke Peter Boone.

 

De ruby-chocolade is de vierde soort chocolade, na pure, witte en melkchocolade. Het was al tachtig jaar geleden dat er nog eens een nieuwe soort was ontwikkeld: toen introduceerde Nestlé de witte chocolade.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.