Barry Callebaut lanceert roze chocolade | RetailDetail

Barry Callebaut lanceert roze chocolade

Barry Callebaut lanceert roze chocolade
Barry Callebaut

De Belgisch-Zwitserse chocoladereus Barry Callebaut heeft een nieuw soort chocolade op de markt gebracht. De roze chocolade wordt gemaakt van een bepaald soort cacaoboon, waardoor ze een fruitige smaak en de opvallende kleur krijgt.

Vierde soort

“De chocolade werd ontdekt uit een selectie van veel verschillende soorten cacaobonen”, zegt woordvoerder Korneel Warlop, die zegt dat de zoektocht naar die cacaoboon liefst dertien jaar geduurd heeft. Daarbij werkte de chocolademaker nauw samen met de Duitse Jacobs University. De naam ‘ruby’ verwijst ook naar de cacaoboon die wordt gebruikt tijdens het productieproces. De nieuwe chocolade werd dinsdag al voorgesteld in de Chinese stad Shanghai.

 

“We kijken er naar uit om met onze partners te werken om deze innovatieve doorbraak te introduceren op de markt en om de nieuwe ruby chocolade als vierde soort beschikbaar te maken voor chocolademakers en consumenten over heel de wereld”, zegt innovatieverantwoordelijke Peter Boone.

 

De ruby-chocolade is de vierde soort chocolade, na pure, witte en melkchocolade. Het was al tachtig jaar geleden dat er nog eens een nieuwe soort was ontwikkeld: toen introduceerde Nestlé de witte chocolade.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.