Bart Buysse neemt de leiding bij Fevia | RetailDetail

Bart Buysse neemt de leiding bij Fevia

Bart Buysse neemt de leiding bij Fevia
Bart Buysse

Bart Buysse wordt de nieuwe gedelegeerd bestuurder van Fevia, de federatie van de Belgische voedingsindustrie. Dat kondigen Fevia en het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO) samen aan.

 

Groeiende impact

Buysse is momenteel directeur-generaal sociale zaken van het VBO, maar komt vanaf 1 oktober aan het hoofd te staan van één van de belangrijkste industriële sectoren in België. Hij volgt Chris Moris op, die twintig jaar lang de sector op de kaart heeft gezet. In het vooruitzicht van zijn pensionering draagt Moris de fakkel over, maar hij zal nog een tijd lang de Fevia-leiding bijstaan als bijzonder raadgever.

 

“Naar het evenbeeld van de Belgische voedingsindustrie zelf groeide ook de impact van haar sectorfederatie Fevia de afgelopen jaren. Dat is in grote mate door het werk van Chris Moris, samen met zijn team”, verklaart Fevia-voorzitter Jean Eylenbosch. “Met ‘Food.be – Small country. Great food’ heeft de Belgische voedingsindustrie een uithangbord dat de kwaliteit, diversiteit en innovatie van onze producten in de kijker zet in binnen- en buitenland. Ik heb er alle vertrouwen in dat Bart Buysse vanuit die sterke basis de federatie en de sector verder in de goede richting zal leiden. Bovendien zal hij met zijn ervaring ongetwijfeld voor een goede kruisbestuiving tussen Fevia en haar verschillende stakeholders kunnen zorgen. Ik wil Chris van harte bedanken voor zijn jarenlange inzet en ben blij dat hij bereid is om als bijzonder raadgever zijn opvolger Bart Buysse met raad en daad bij te staan.”
 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.