Bart Grieten nieuwe topman Europese AB InBev-brouwerijen | RetailDetail

Bart Grieten nieuwe topman Europese AB InBev-brouwerijen

Bart Grieten nieuwe topman Europese AB InBev-brouwerijen

De Vlaming Bart Grieten wordt het nieuwe hoofd brouwerijen Europa bij AB InBev. Hij volgt vanaf maart in die positie Ludo Degelin op. Degelin neemt zo afscheid van AB InBev na een carrière bij het bedrijf van 37 jaar.

 

Uitbreidingen

Ook Bart Grieten heeft al heel wat ervaring binnen AB InBev. Hij is momenteel al meer dan 20 jaar aan de slag bij AB InBev. Momenteel is hij aan de slag als verantwoordelijke van de brouwerijen, de engineering, de planning en de logistiek in de Benelux, Frankrijk, Italië en Spanje. Vanaf maart mag hij zich dus aan een promotie verwachten. Dat schrijft Trends.

 

Vandaag wordt in Leuven ook het startschot gegeven voor de nieuwe productielijn, die goed moet zijn voor een extra bierproductie van 3 miljoen hectoliter. Zo wil AB InBev de verhoogde vraag in het buitenland bijbenen. Vooral Hoegaarden, Leffe en Stella Artois worden in het buitenland steeds meer gedronken. Ook in Hoegaarden wordt de productiecapaciteit nog verhoogd, terwijl bij de brouwerij in Jupille de afvulcapaciteit de hoogte in wordt gejaagd.

 

De uitbreidingen zijn het laatste kunstje van Degelin, die zo een lange carrière bij de Belgische brouwer in schoonheid kan afsluiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.