Bavaria brengt 3 Belgische bieren naar Frankrijk | RetailDetail

Bavaria brengt drie Belgische bieren naar Franse markt

Bavaria brengt drie Belgische bieren naar Franse markt

Na de overname van de brouwerij Palm heeft Bavaria besloten om drie Belgische speciaalbieren van de brouwerij ook op de Franse markt te gaan verdelen. Het gaat daarbij over Brugge Tripel, Cornet en Rodenbach.

Eigen karakter

Bavaria nam eerder dit jaar 60% van de aandelen van Palm over, al zal dat aandeel de komende vijf jaar uitgebreid worden naar de volledige 100%. Met de overname wil Bavaria zijn assortiment speciaalbieren uitbreiden en nu dus ook naar Frankrijk brengen. Daarvoor viel het oog op de bieren Brugge Tripel, Cornet en Rodenbach. “De bieren van Palm hebben een karakter dat eigen is aan hun specifieke vakkennis en hun geschiedenis”, zegt Matthew Ribeyron, marketingdirecteur bij Bavaria France.

 

Cornet is een bier van hoge gisting, dat zijn houtachtige smaak te danken heeft aan de toevoeging van schilfers van Amerikaanse eik tijdens het productieproces. Brugge Tripel is dan weer een bier van hoge gisting met een rokerige noot. Tot slot zal Bavaria ook de Rodenbach Grand Cru op de markt brengen in Frankrijk, die wordt gerijpt in eikenhouten vaten. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.