Bavaria neemt Amerikaanse importeur Palm over | RetailDetail

Bavaria neemt Amerikaanse importeur Palm over

Bavaria neemt Amerikaanse importeur Palm over

Brouwerij Bavaria, die al eigenaar is van de brouwerij van Palm en Rodenbach, heeft nu ook het Amerikanse Latis Imports overgenomen. Die importeur is gespecialiseerd in Belgische speciaalbieren, waaronder ook de bieren van Palm.

“Volgende stap”

“We maken hiermee een volgende stap in de Verenigde Staten”, zegt directielid Peer Swinkels aan het FD. “We krijgen zo betere toegang tot één van meest competitieve en meest ontoegankelijke markten.”

 

Bavaria is nu van plan om het aanbod van Latis Imports verder uit te breiden, al blijft de focus vooral liggen op Rodenbach. Toch wil het ook proberen om erken als Bavaria, Hollandia en Claro te lanceren in de Verenigde Staten. “Met de merken van Palm erbij is ons portfolio groot genoeg om zelf de Amerikaanse markt te bewerken. Dan krijgen je merken meer aandacht dan bij een importeur die honderd merken heeft”, aldus Swinkels.

 

De overname van Latis, en eerder ook die van Palm, past in de nieuwe strategie van Bavaria waarbij het mikt op expansie door overnames. Het doel is om binnen vier jaar de omzet te verdubbelen naar 1 miljard euro. Bavaria neemt Latis over van oprichter David van Wees, die het bedrijf wel blijft leiden, en Manhattan Beer Distributors.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.