Bavaria neemt Palm over | RetailDetail

Bavaria neemt Palm over

Bavaria neemt Palm over

De Nederlandse brouwer Bavaria krijgt zijn Belgische sectorgenoot Palm in handen. In eerste instantie neemt het slechts 60% van de aandelen over, maar de komende vijf jaar zal dat uitgebreid worden naar de volle honderd procent.

Complementair assortiment

"Palm heeft een rijk assortiment aan speciaalbieren opgebouwd. Dit assortiment is complementair aan onze merken en daarom past deze samenwerking binnen onze strategie van ultieme portfoliospeler. Palm heeft een belangrijke plek in de Nederlandse markt en we zien mogelijkheden voor verdere internationale groei", legt directievoorzitter Jan-Renier Swinkels van Bavaria het idee achter de overname uit.

 

Dankzij de overname krijgt Bavaria toegang tot de Belgische detailhandel en horeca, terwijl Palm dan weer gebruik kan maken van het internationale netwerk van de Nederlandse brouwer. Samen zijn de bierbrouwers goed voor de productie van 6,5 miljoen hectoliter bier. Beide bedrijven hebben al heel wat geschiedenis achter de rug: Bavaria werd al in 1719 opgericht en brouwerij Palm stamt zelfs uit 1686. Er werd geen overnamebedrag bekend gemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.