Bavaria neemt Palm over | RetailDetail

Bavaria neemt Palm over

Bavaria neemt Palm over

De Nederlandse brouwer Bavaria krijgt zijn Belgische sectorgenoot Palm in handen. In eerste instantie neemt het slechts 60% van de aandelen over, maar de komende vijf jaar zal dat uitgebreid worden naar de volle honderd procent.

Complementair assortiment

"Palm heeft een rijk assortiment aan speciaalbieren opgebouwd. Dit assortiment is complementair aan onze merken en daarom past deze samenwerking binnen onze strategie van ultieme portfoliospeler. Palm heeft een belangrijke plek in de Nederlandse markt en we zien mogelijkheden voor verdere internationale groei", legt directievoorzitter Jan-Renier Swinkels van Bavaria het idee achter de overname uit.

 

Dankzij de overname krijgt Bavaria toegang tot de Belgische detailhandel en horeca, terwijl Palm dan weer gebruik kan maken van het internationale netwerk van de Nederlandse brouwer. Samen zijn de bierbrouwers goed voor de productie van 6,5 miljoen hectoliter bier. Beide bedrijven hebben al heel wat geschiedenis achter de rug: Bavaria werd al in 1719 opgericht en brouwerij Palm stamt zelfs uit 1686. Er werd geen overnamebedrag bekend gemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.