Bavaria wordt Swinkels Family Brewers | RetailDetail

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers
Foto Swinkels Family Brewers

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

 

Recordomzet

Sinds de overname van zijn Belgische sectorgenoot Palm in mei 2016 is het merkenaanbod van Bavaria flink uitgebreid. In de rijke portfolio vinden we namen als Bavaria, Swinckels, 8.6, La Trappe, Palm, Estaminet, Rodenbach, Brugge Tripel, Cornet, Hollandia, Steenbrugge en Landerbräu. De brouwerij is intussen actief in 120 landen, verkoopt jaarlijks zo’n 7 miljoen hectoliter bier en heeft 1400 medewerkers. Recent publiceerde het bedrijf een recordomzet van 659 miljoen euro.

 

De bedrijfsnaam dekt niet langer de veelheid aan merken, meent de familie Swinkels: vandaar de nieuwe bedrijfsnaam Swinkels Family Brewers. "We willen terug naar de naam waar we vandaan komen", klinkt het. Volgend jaar viert het bedrijf zijn driehonderdste verjaardag.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.