Beebox krijgt keurmerk van Stichting EKO | RetailDetail

Beebox krijgt keurmerk van Stichting EKO

Beebox krijgt keurmerk van Stichting EKO

Aanbieder van maaltijdboxen Beebox heeft van de Stichting EKO het EKO-keurmerk Winkels gekregen. Het keurmerk moet consumenten volgens Stichting EKO de zekerheid geven dat alles biologisch bij de aanbieder is.

2.000 klanten

"Wij bezorgen de biologische producten wekelijks aan huis, direct van de boer, zonder tussenkomst van onnodige schakels", zeggen Jack Stroeken en Walter Halberstadt, directie van Beebox. "Als elke schakel in de keten er iets op moet verdienen, dan betaalt de consument uiteindelijk de meerprijs. Wij houden de lijnen het liefst zo kort mogelijk. Zo garanderen we dat de boer een goede prijs krijgt en de klant nog goedkoper uit is dan in de supermarkt." Het EKO-keurmerk Winkels moet consumenten nu ook het vertrouwen geven dat Beebox effectief biologisch werkt.


Beebox verkoopt sinds 2012 maaltijdboxen met biologische ingrediënten. Vorig jaar steeg het aantal klanten nog met 50 procent en onlangs rondde het de kaap van 2.000 klanten. Beebox zag ook het aantal ondernemers dat het lokaal vertegenwoordigt met 25 procent stijgen, waardoor er nu vrijwel sprake is van een landelijke dekking.


In Nederland worden er wekelijks ongeveer 30.000 maaltijdboxen aan huis geleverd, goed voor een jaaromzet van 60 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.