Beebox krijgt keurmerk van Stichting EKO | RetailDetail

Beebox krijgt keurmerk van Stichting EKO

Beebox krijgt keurmerk van Stichting EKO

Aanbieder van maaltijdboxen Beebox heeft van de Stichting EKO het EKO-keurmerk Winkels gekregen. Het keurmerk moet consumenten volgens Stichting EKO de zekerheid geven dat alles biologisch bij de aanbieder is.

2.000 klanten

"Wij bezorgen de biologische producten wekelijks aan huis, direct van de boer, zonder tussenkomst van onnodige schakels", zeggen Jack Stroeken en Walter Halberstadt, directie van Beebox. "Als elke schakel in de keten er iets op moet verdienen, dan betaalt de consument uiteindelijk de meerprijs. Wij houden de lijnen het liefst zo kort mogelijk. Zo garanderen we dat de boer een goede prijs krijgt en de klant nog goedkoper uit is dan in de supermarkt." Het EKO-keurmerk Winkels moet consumenten nu ook het vertrouwen geven dat Beebox effectief biologisch werkt.


Beebox verkoopt sinds 2012 maaltijdboxen met biologische ingrediënten. Vorig jaar steeg het aantal klanten nog met 50 procent en onlangs rondde het de kaap van 2.000 klanten. Beebox zag ook het aantal ondernemers dat het lokaal vertegenwoordigt met 25 procent stijgen, waardoor er nu vrijwel sprake is van een landelijke dekking.


In Nederland worden er wekelijks ongeveer 30.000 maaltijdboxen aan huis geleverd, goed voor een jaaromzet van 60 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.