Belg Francis Debeuckelaere aan het hoofd van Bacardi in Europa | RetailDetail

Belg Francis Debeuckelaere aan het hoofd van Bacardi in Europa

Belg Francis Debeuckelaere aan het hoofd van Bacardi in Europa
Francis Debeuckelaere

Bacardi Limited, de grootste familiale sterkedrankengroep in de wereld, laat weten dat de Belg Francis Debeuckelaere werd benoemd als regionale president van Europa. Een nieuwe stap in een opmerkelijke carrière. 

Winnende formule

"Er is niemand beter gekwalificeerd dan Francis om deze belangrijke regionale rol voor het bedrijf op te nemen," zegt Michael J. Dolan, Chief Executive Officer van Bacardi Limited. "Francis heeft een lange en succesvolle carrière bij Bacardi genoten en is een goed voorbeeld van hoe we omgaan met toptalent.”


In zijn loopbaan heeft Debeuckelaere een groot aantal Europese markten succesvol geleid. Onder hem is de omvang van Bacardi in België meer dan verdubbeld, van de nummer drie naar nummer één positie in gedistilleerd. Op dezelfde manier groeide het bedrijf in Nederland met meer dan 50 procent, van nummer drie in de markt naar nummer twee. En nadat hij in 2004 Bacardi in Zwitserland opstartte, groeide het bedrijf er uit tot de nummer drie in spirits. Voordat hij bij Bacardi kwam, had Debeuckelaere marketingposities bij Nestlé en brouwer Alken-Maes.


In reactie op zijn benoeming als regionale president zegt Debeuckelaere: "Dit zijn spannende tijden voor Europa en voor Bacardi. We hebben een benijdenswaardige portefeuille van merken en een buitengewoon getalenteerd team. Voeg daar de vrijheid aan toe die we genieten als familiebedrijf om snel te reageren op veranderende marktontwikkelingen, en we hebben een winnende formule in Europa.” 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.