Belg Francis Debeuckelaere aan het hoofd van Bacardi in Europa | RetailDetail

Belg Francis Debeuckelaere aan het hoofd van Bacardi in Europa

Belg Francis Debeuckelaere aan het hoofd van Bacardi in Europa
Francis Debeuckelaere

Bacardi Limited, de grootste familiale sterkedrankengroep in de wereld, laat weten dat de Belg Francis Debeuckelaere werd benoemd als regionale president van Europa. Een nieuwe stap in een opmerkelijke carrière. 

Winnende formule

"Er is niemand beter gekwalificeerd dan Francis om deze belangrijke regionale rol voor het bedrijf op te nemen," zegt Michael J. Dolan, Chief Executive Officer van Bacardi Limited. "Francis heeft een lange en succesvolle carrière bij Bacardi genoten en is een goed voorbeeld van hoe we omgaan met toptalent.”


In zijn loopbaan heeft Debeuckelaere een groot aantal Europese markten succesvol geleid. Onder hem is de omvang van Bacardi in België meer dan verdubbeld, van de nummer drie naar nummer één positie in gedistilleerd. Op dezelfde manier groeide het bedrijf in Nederland met meer dan 50 procent, van nummer drie in de markt naar nummer twee. En nadat hij in 2004 Bacardi in Zwitserland opstartte, groeide het bedrijf er uit tot de nummer drie in spirits. Voordat hij bij Bacardi kwam, had Debeuckelaere marketingposities bij Nestlé en brouwer Alken-Maes.


In reactie op zijn benoeming als regionale president zegt Debeuckelaere: "Dit zijn spannende tijden voor Europa en voor Bacardi. We hebben een benijdenswaardige portefeuille van merken en een buitengewoon getalenteerd team. Voeg daar de vrijheid aan toe die we genieten als familiebedrijf om snel te reageren op veranderende marktontwikkelingen, en we hebben een winnende formule in Europa.” 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.