Belg nieuw hoofd AB InBev in India | RetailDetail

Belg nieuw hoofd AB InBev in India

Belg nieuw hoofd AB InBev in India
Shutterstock

Brouwer AB InBev heeft de Belg Ben Verhaert aangesteld als het nieuwe hoofd van zijn activiteiten in India. Hij vervangt daar Pedro Aidar. Verhaert was de voorbije jaren aan de slag als Business Unit President voor Frankrijk, Italië en Spanje.

Rijzende ster

De wisseling van de macht in India komt er op een moment dat AB InBev steeds meer marktaandeel verliest aan concurrenten zoals Carlsberg. Verhaert krijgt dus de zware taak om het tij in het land te keren en de resultaten te verbeteren.

 

Verhaert is ondertussen al meer dan 15 jaar aan de slag bij AB InBev, waar hij door de jaren heen al verschillende functies invulde. Eind 2001 ging hij bij het toenmalige Interbrew aan de slag als vertegenwoordiger, en sindsdien is zijn ster binnen het bedrijf enkel maar gerezen.

 

Met India krijgt hij een vrij nieuwe markt voor AB InBev onder zijn hoede. Tot voor kort was dat maar een kleine markt voor AB InBev, maar dankzij de overname van SABMiller werd het er de tweede grootste brouwer. Het heeft wel nog een grote achterstand op het Indische United Breweries, dat meer dan de helft van de markt in handen heeft. Ondertussen wordt het ook op de hielen gezeten door Carlsberg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.