Belg nieuwe CEO bij Mondelez

Belg nieuwe CEO bij Mondelez

Voedingsbedrijf Mondelez heeft met de Belg Dirk Van de Put een nieuwe CEO gevonden. Hij volgt Irene Rosenfeld op, die besloten heeft om van haar pensioen te genieten. Van de Put komt over van McCain Foods.

30 jaar ervaring

Van de Put heeft al bijna dertig jaar ervaring in de voedingsindustrie. Gedurende zijn zes jaar bij McCain Foods groeide het bedrijf met meer dan 50%, daarvoor was hij ook werkzaam bij Novartis, Danone, The Coca-Cola Company en Mars.

 

Hij volgt in november van dit jaar Irene Rosenfeld op, die heeft besloten het bedrijf te verlaten. “Ik ben zeer trots op wat onze 90.000 collega’s bij Mondelez International hebben bereikt”, zegt Rosenfeld in een reactie. “De toekomst is mooi voor dit geweldige bedrijf en de raad van bestuur en ik zijn er van overtuigd dat Dirk Van de Put de juiste persoon is om ons te leiden.”

 

Lagere omzet in tweede kwartaal

Mondelez maakte ook zijn resultaten voor het tweede kwartaal bekend, waarin de omzet met 5% daalde naar 5,986 miljard dollar (5,1 miljard euro). In Noord-Amerika daalde de omzet zelfs met 8,5%, vooral door het malware-incident waardoor ook Mondelez in juni getroffen werd. De nettowinst steeg daarentegen wel met 7,3% naar 498 miljoen dollar (420 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Back to top